kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۳۰۹
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳

احیاء کارخانه قطعات فولادی پس از 15 سال تعطیلی با حمایت دستگاه قضایی در تهران

رئیس‌اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران از احیاء و راه‌اندازی کارخانه قطعات فولادی با تلاش دستگاه قضایی خبر داد.

بابک ترکی به خبرگزاری میزان گفت: اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران در راستای وظیفه ذاتی خود، تحقق شعار امسال و منویات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات ریاست قوه قضائیه، برای احیاء و راه‌اندازی شرکت‌های ورشکسته، تعطیل و نیمه تعطیل اقداماتی را انجام داده است.
ترکی افزود: یکی از این شرکت‌ها کارخانه قطعات فولادی ایران با زیربنای ۱۰ هکتار و بالغ بر ۱۲ گروه تولیدی با محصولات مختلف تولیدی است که یکی از بزرگترین کارخانه‌ها در استان البرز و تهران محسوب می‌شود که از ۱۵ سال پیش کاملا تعطیل شده بود.
وی ادامه داد: اقدامات اولیه برای احیاء و راه‌اندازی این شرکت تولیدی توسط اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری استان تهران انجام شد و با توجه به توافقات کتبی که با مالک صورت گرفته در زمانبندی مورد توافق یکی از خطوط تولیدی این شرکت که بخش صنایع مفتولی بوده در نخستین ماه سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی شده و در صورت راه‌اندازی کامل ۱۲ گروه تولیدی در واحد تولیدی مذکور، این شرکت نقش بسیار مهمی در اقتصاد استان‌های البرز و تهران خواهد داشت.
رئیس‌اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران ترکی اظهارداشت: این اداره با مطالعاتی که روی پرونده‌های شرکت‌های ورشکسته انجام داده، مقدمات احیاء بسیاری از شرکت‌های بزرگ تولیدی در کشور را فراهم کرده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در سال جاری با رفع موانع تولید هر ماه حداقل یک یا دو شرکت را احیا و راه‌اندازی خواهیم کرد.
 ترکی گفت: موضوع ورشکستگی یک موضوع‌گریزناپذیر در فعالیت‌های اقتصادی است و چون یک قانون حمایتی محسوب می‌شود، گا‌هی سبب سوءاستفاده‌هایی نیز می‌شود.
وی افزود: یکی از دغدغه‌های اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران، حفظ نیرو‌های کارگری و جذب نیرو‌های جدید است و با توجه به بخشنامه‌ای که صادر شده واحد‌های تولیدی مذکور، با استخدام نیرو‌های جدید از حمایت‌های حقوقی و قضایی برخوردار خواهند شد.