kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۲۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۲
برای کاهش نارضایتی‌های مردمی

ساجدی‌نیا: تکریم ارباب رجوع در کلانتری‌ها و راهور با سامانه 197 کلید خورد

رئيس پلیس پایتخت با اشاره به نارضایتی مردم از کلانتری‌ها و راهور عملکرد 3 ماهه سامانه 197 در رسیدگی به شکایات مردمی را موفقیت‌آمیز خواند.


به گزارش ایسنا سردار حسین ساجدی‌نیا تاکید کرد: در روزهای اول راه‌اندازی فوریت‌های 197 روزانه بالغ بر 70 الی 74 شکایت مردمی وجود داشت، اما اکنون این میزان به یک دهم رسیده است.
وی با اشاره به نظر برخی از شهروندان مبنی بر مناسب نبودن خدمات ارائه شده در کلانتری‌ها گفت: مردم معترض هستند چرا که هنگام مراجعه به مراکز انتظامی، کارهای آنها با سرعت عمل مناسب انجام نمی‌شود.
ساجدی‌نیا تاکید کرد: چهار موضوع از دغدغه‌های شهروندان مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که 95 درصد مراجعه‌کنندگان به مراکز انتظامی نسبت به طولانی شدن رسیدگی به امور گله‌مند هستند.
سردار ساجدی‌نیا افزود: در این رابطه به کلیه کلانتری‌ها، زمان رسیدگی به موضوعات مطروحه از سوی مراجعین حداکثر یک ساعت ابلاغ شد.
وی تاکید کرد: رسیدگی به پرونده‌های مربوط به قتل و تصادفات جرحی و فوتی مستثنی از این قاعده خواهند بود.
رئيس پلیس پایتخت سیستم ارتباطی سامانه 197 را همانند سیستم پلیس 110 عنوان و تصریح کرد: پس از تماس با 197 کاربر بلافاصله موضوع را از طریق مرکز بی‌سیم به ایستگاه مربوطه اعلام و سپس تیم مزبور به همراه کارشناس در سر صحنه حضور پیدا می‌کند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از تحت پوشش قرار گرفتن سایر فعالیت پلیس‌های تخصصی نظیر پلیس راهنمایی و رانندگی، آگاهی، اداره اماکن و گذرنامه با فوریت‌های 197 در آینده نزدیک خبر داد و گفت: خدمات‌رسانی مضاعف به شهروندان و از بین بردن شبهات و شائبه‌های احتمالی در میان مردم در خصوص عملکرد پلیس از مهمترین اهداف راه‌اندازی این سامانه به شمار می‌آید.
وی با بیان اینکه شهروندان باید بدانند در چه ساعاتی به کلانتری‌ها بیایند و زمان رسیدگی به پرونده آنها چقدر طول می‌کشد به نصب بنرهایی با موضوع دستورالعمل حقوق شهروندی و همچنین صفحات مانیتورینگ در کلانتری‌ها اشاره کرد و افزود: در کارت‌های ورودی ارباب رجوع نیز موضوعات حقوق شهروندی عنوان و مردم در صورت مشاهده سهل‌انگاری و یا شکایت می‌توانند با این سامانه تماس گرفته و تیم‌های مزبور در اسرع وقت مراجعه و به آن رسیدگی می‌کنند.
وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این مرکز، شهروندان پاسخگویی پلیس را مشاهده کرده و از حقوق خود دفاع می‌کنند، افزود: با نظارت‌های مردمی صورت گرفته سره از ناسره مشخص و عملکرد کارکنان به صورت دقیق رصد و در بوته نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.