kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۱۲۰
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹

تأسیسات نفتی حیفا در آتش /رژیم صهیونیستی: حادثه بود!

رژیم صهیونیستی که در همین 2 هفته اخیر نشان داده‌امنیت به شدت شکننده‌ای دارد بار دیگر شاهد آتش سوزی مشکوک این بار در تأسیسات نفتی مهم و حساس «حیفا» بود. اما طبق روال همیشه اعلام کرده که این مسئله تنها یک حادثه بوده است!



سرویس خارجی-

رژیم صهیونیستی در 2 هفته اخیر با حوادث و اتفاقات مشکوکی مواجه شده که شکنندگی امنیت این رژیم را بیش از پیش به نمایش گذاشته است. این رژیم که در کشورهای مختلف اقدام به خرابکاری می‌کند و همواره بر امنیت بالای خود تاکید دارد در این 2 هفته نشان داد امنیتش پوشالی است. در واقع رژیم صهیونیستی حدود 8 دهه است که خود را به هدفی مشروع برای گروه‌های مقاومت تبدیل کرده و هربار از یک حوزه ضربه‌ای به این رژیم وارد می‌شود.
 رسانه‌های صهیونیستی اول اردیبهشت ماه از وقوع «انفجار بزرگ» در مرکز فلسطین اشغالی خبر دادند اما جزئیات خسارات یا تلفات این انفجار بزرگ هرگز منتشر نشد. فقط روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» فاش کرد که این انفجار در کارخانه نظامی مهمی به نام «تومِر» وابسته به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در شهر «الرمله» رخ داده است. سران رژیم صهیونیستی که در شوک انفجار در کارخانه نظامی تومر بودند یک‌بار دیگر شوکه شدند، زیرا مرکز هسته‌ای رژیم صهیونیستی یعنی تأسیسات اتمی «دیمونا» دوم اردیبهشت ۱۴۰۰ با موشک مورد هدف قرار گرفت و سامانه‌های دفاعی این رژیم نیز موفق به رهگیری آن نشدند! تأسیسات هسته‌ای دیمونا جزو حفاظت شده‌ترین
تأسیسات در کل رژیم صهیونیستی است و این رژیم نهایت سیستم‌های دفاعی خود را برای دفاع از این تأسیسات مستقر کرده است؛ سیستم‌هایی که برای هیچ جای دیگر حتی برای تل‌آویو هم استفاده نمی‌شود.
طبق اظهار نظر برخی کارشناسان حداقل سه لایه دفاع هوایی برای دفاع از این تأسیسات ایجاد شده است. همچنین رسانه‌های صهیونیستی چندی پیش از تقویت سپر پدافندی در اطراف آن خبر دادند که حلقه‌های امنیتی اجازه نزدیک شدن افراد را در شعاع ۱۰ کیلومتری نمی‌دهند. به هر حال، شلیک موشک به نزدیکی دیمونا که در عمق رژیم صهیونیستی قرار دارد، باعث نگرانی عمیق‌تر شهرک نشینان صهیونیست و محافل نظامی و امنیتی این رژیم شده است. در نهایت نیز 10 اردیبهشت رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند یکی از تأسیسات پالایشگاه نفت در بندر حیفا دچار آتش‌سوزی شده است؛ این رسانه‌ها خراب شدن یکی از لوله‌های این تأسیسات را عامل این آتش سوزی عنوان کردند. این مثلا آتش سوزی هم پس از حادثه مذهبی صهیونیست‌های افراطی که باعث مرگ نزدیک به 50 صهیونیست شد، رخ می‌دهد که به لحاظ روانی، هم جامعه صهیونیست‌ها و هم مقامات این رژیم نامشروع را به شدت تحت فشار قرار‌داده است.
واکنش رسانه‌ای صهیونیست به ماجرای حیفا
روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» نوشته یک آتش‌سوزی در تأسیسات CCR واقع در حیفا رخ داده است و وزارت حفاظت از محیط زیست در حال انجام تحقیقات درباره این آتش‌سوزی است. برخی از کاربران فضای مجازی فیلم‌هایی از پالایشگاه در حال سوختن حیفا منتشر کرده‌اند. وزارت حفاظت محیط زیست رژیم صهیونیستی وقوع آتش‌سوزی در یکی از تأسیسات پالایشگاه «بازان» در حیفا را تأیید کرده است. این نهاد صهیونیستی مدعی شده آتش‌سوزی شامگاه جمعه به دلیل آسیب‌دیدگی یکی از لوله‌های سیستم CCR ایجاد شده است. بر اساس این ادعا، تیم عملیات اضطراری این پالایشگاه توانسته‌اند شعله‌های آتش را مهار کنند و عملیات سوخت‌رسانی به تأسیساتی که دچار حریق شده متوقف شده است. وزارت حفاظت محیط زیست رژیم صهیونیستی گفته میزان آلاینده‌های موجود در مناطق مجاور حادثه‌اندازه‌گیری شده و فعلاً انحرافی از میزان استاندارد نداشته است.
کلافگی صهیونیست‌ها
سران رژیم صهیونیستی از اتفاقات اخیر در سرزمین‌های اشغالی کلافه و سردرگم شده‌اند؛ حال این روز‌های سران رژیم صهیونیستی را «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان بیش از ۲۰ سال پیش بسیار زیبا توصیف کرد: «اسرائیل از خانه عنکبوت، سست‌تر است».
سران رژیم صهیونیستی که از بدو تاسیس تاکنون، جنایات فراوانی را با حمایت‌های آمریکا و کشور‌های غربی علیه مردم مظلوم منطقه غرب آسیا به ویژه فلسطین انجام داده‌اند، به دنبال راهی برای فرار از این جهنم خود ساخته‌اند اما به نظر می‌رسد این جهنم تازه شروع شده است!