kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۱۱۶
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸
وزیر دفاع آمریکا:

ارتش باید اهرم فشار را برای دیپلمات‌ها فراهم کند

وزیر دفاع آمریکا در نخستین سخنرانی مهم خود تاکید کرد کار نیروهای مسلح باید، فراهم آوردن اهرم فشار درخدمت دیپلماسی باشد.




وزیر دفاع آمریکا در اولین سخنرانی مهم خود به عنوان رئیس‌پنتاگون اعلام کرد ارتش آمریکا پشتیبان دیپلمات‌های این کشور در محیط بین‌المللی خواهد بود. به گفته «لوید آستین» ارتش باید اهرم فشار را فراهم کند که دیپلمات‌ها بتوانند برای جلوگیری از درگیری از آن استفاده کنند. وزیر دفاع آمریکا در ادامه افزود: «نظامی بودن به معنی جدا بودن نیست بلکه به معنی حمایت از دیپلماسی آمریکا و پیشبرد سیاست خارجی با بکارگیری تمام ابزارهای قدرت ملی است».
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز به نظر می‌رسید روی سخن آستین بیشتر چین بوده که به گفته مقامات آمریکا، نو‌سازی نظامی‌اش را تسریع کرده و ساخت طیف گسترده‌ای از سلاح‌های پیشرفته را سرعت بخشیده است.
وزیر دفاع آمریکا همچنین درباره ماهیت جنگ‌های آینده نیز این طور موضع گرفت: «راهی که ما در جنگ بزرگ بعدی می‌جنگیم بسیار متفاوت از روشی است که ما در جنگ آخر داشتیم. همه ما باید به سوی چشم‌انداز جدیدی از معنای دفاع از ملت خود حرکت کنیم... آمریکا باید دید جدیدی در زمینه دفاع ایجاد کند که از فناوری‌های جدید، از جمله محاسبات کوانتومی، هوش مصنوعی بیشتر بهره ببرد».
اظهارات وی در حالی مطرح می‌شود که آمریکا یک خروج بی‌قید و شرط و از سر ناچاری و شکست از افغانستان را براساس دستورات جو بایدن و با هدف پایان دادن به طولانی‌ترین جنگ این کشور آغاز کرده است. آمریکا 20 سال در افغانستان با هدف ایجاد امنیت و دموکراسی حضور داشت اما نه تنها امنیت و دموکراسی را به این کشور هدیه نداد بلکه، این کشور را ویران و صدها هزار نفر را کشت. دیروز انفجاری مهیب در شرق افغانستان جان 30 شهروند بیگناه افغان را گرفت!