kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۹۸۷
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴

عملیات اجرایی ۲۲ کیلومتر از بزرگراه نقده - پیرانشهر آغاز شد



مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌ غربی گفت: عملیات اجرایی در ٢٢ کیلومتر از بزرگراه نقده - پیرانشهر آغاز شده تا روند بهسازی و تعریض این مسیر در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام برسد.
سید محسن حمزه‌لو اظهار داشت: بیش از یک هزار و ۵۵۲ میلیارد ریال اعتبار برای تعریض و بهسازی راه اصلی نقده - پیرانشهر - تمرچین در نظر گرفته شده است. وی بیان کرد: طرح بهسازی و تعریض ورودی شهر پیرانشهر نیز به طول ٢ کیلومتر و ۴٠٠ متر که موجب رفع معضلات ترافیکی و روانسازی تردد درون و برون‌شهری می‌شود، در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان ‌غربی اظهار کرد: ساماندهی ورودی شهر پیرانشهر بخشی از بزرگراه نقده‌ - پیرانشهر - تمرچین است که شبکه حمل‌ونقل بین‌المللی در مسیر پایانه مرزی تمرچین با اتمام این طرح ارتقا می‌یابد. حمزه‌لو ادامه داد: اجرای پروژه احداث بزرگراه نقده - پیرانشهر - تمرچین برای توسعه مبادلات مرزی در پایانه مرزی تمرچین حیاتی است. وی اضافه کرد: همچنین در این راستا پروژه تعریض و بهسازی محور پیرانشهر به سردشت در دست اجراست.
مرز رسمی زمینی «تمرچین» در ۱۱ کیلومتری غرب شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان‌غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی و به عنوان دروازه تجاری ۲ کشور ایران و عراق قلمداد می‌شود.