kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۸۵۴
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵
مدیرعامل بورس تهران اظهار کرد

انتظار بازگشت رونق به بورس با اجرای بسته سیاستی جدید

مدیرعامل بورس تهران با اشاره به بسته پیشنهادی دهگانه تحت عنوان ۳+۷ برای رونق بازار سرمایه، عنوان کرد: این بسته می‌تواند تقویت طرف تقاضا را به دنبال داشته و رشد بازار سهام را نوید دهد.




به گزارش سنا، علی صحرایی دیروز در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه سه بند از بسته 3+7 آماده اجرا است، گفت: هفت بند دیگر نیز برای اجرا نیاز به تصویب و قانون‌گذاری دارد. در این میان موارد متعددی از بسته حمایتی مزبور به مباحث مالیاتی تعلق دارد. به طوری که پیشنهاد شده تا تشویقاتی در قالب معافیت مالیاتی به شرکت‌ها اعطا شود تا به سرمایه‌گذاری با حجم بالاتر در بازار سهام بپردازند.
وی افزود: روز سه‌شنبه و بعد از انتشار این اخبار، شاهد بازگشت جوی مثبت به بازار سهام بودیم و شاخص کل رشد را تجربه کرد.
مدیرعامل شرکت بورس تهران در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا روند مثبت ایجاد شده در میان مدت نیز تداوم خواهد داشت، گفت:  بازار سهام از لحاظ بنیادی در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد و در بیشتر شرکت‌ها هیچ مشکلی از لحاظ بنیادی وجود ندارد. در این میان عمده شرکت‌های بزرگ فعال در بازار سهام که بیشتر دارایی مردم در آنها قرار دارد و پرتفوی سهام عدالت نیز از سهام این شرکت‌ها تشکیل شده، در شرایط مناسبی قرار دارند و از لحاظ سودآوری تقویت شده‌اند.
صحرایی تأکید کرد: در حال حاضر آسیب اصلی به اعتماد مردم وارد شده و راهکاری ارائه شده و همین بسته حمایتی ده‌گانه می‌تواند اعتمادسازی مجدد را در میان عموم جامعه سهامداری کشور ایجاد
کند.
کوتاهی سازمان بورس
در جذب منابع صندوق توسعه ملی
به گزارش خبرگزاری ایسنا، صندوق توسعه ملی مدعی شد: در دوم مهر ماه ۱۳۹۹ مصوبه شورای عالی امنیت ملی، در خصوص تخصیص منابع به سازمان بورس و اوراق بهادار در هیئت امناء صندوق توسعه ملی مطرح و مقرر شد که این مصوبه در هیئت عامل این صندوق مطرح و به بانک مرکزی ابلاغ شود. بنابر این در تاریخ سوم مهرماه نیز جلسه هیئت عامل صندوق به صورت فوق‌العاده تشکیل شد، اختصاص منابع مورد نظر شورای عالی امنیت ملی برای بورس مصوب و به بانک مرکزی ابلاغ شد ولی به دلیل عدم پیگیری سازمان بورس اوراق بهادار از طریق بانک مرکزی و مشکلات تسعیر ارز توسط بانک مرکزی، این مصوبه هنوز اجرایی نشده است.
طبق توضیح صندوق توسعه ملی، در ادامه با توجه به مشکلات به وجود آمده اقتصادی، با هماهنگی به عمل آمده با هیئت نظارت صندوق توسعه ملی، مبلغ هزار میلیارد تومان پس از تصویب در هیئت عامل صندوق، در صندوق تثبیت سرمایه سازمان بورس سپرده‌گذاری شد.