kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۵۶۰
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵

هشدار ژنرال‌ها به ماکرون: مراقب باش کشور وارد جنگ داخلی نشود

ژنرال‌های سابق و پرسنل ارتش فرانسه با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور هشدار دادند با توجه به تنش‌های اجتماعی در فرانسه ممکن است کشور وارد جنگ داخلی شود.



افزایش تنش‌های اجتماعی در فرانسه ژنرال‌های پر سابقه و پرسنل ارتش این کشور را نگران کرده طوری که آنها با نوشتن نامه‌ای خطاب به «امانوئل ماکرون» هشدار داده‌اند اگر کاری در مقابل این مسئله انجام ندهد در آینده ممکن است فرانسه با اوضاعی چون «جنگ داخلی » رو به رو شود. این نامه به امضای ۲۰ ژنرال بازنشسته و بیش از ۱۰۰۰ مقام در رسته‌های مختلف نظامی، پلیس و ژاندارمری رسیده که معتقدند نمی‌توانند در شرایط کنونی بی‌تفاوت و منفعل باشند.
در این نامه با اشاره به افزایش مشکلات اجتماعی، افراط گرایی و «افراد منزجر و متعصب» آمده: «خطرات، رو به رشد هستند و خشونت هر روز بیشتر می‌شود. چه کسی ۱۰ سال قبل پیش‌بینی کرده بود که استادی حین خروج از دانشگاه سر بریده می‌شود؟»
گفتنی است، کشورهای اروپایی از جمله همین فرانسه، از تروریست‌های تکفیری برای براندازی نظام سوریه و تسلط بر عراق و منطقه استفاده‌ها کردند و به آنها پر و بال دادند اما حالا، و با بازگشت بخشی از تکفیری‌ها به کشورهایشان، خطر افراط گرایی، خود غرب را از درون تهدید می‌کند.
در این نامه آمده: افراطیون در فرانسه منجر به تلاش برای ایجاد مناطقی شده که قوانین جمهوری در آن اعمال نمی‌شود و آنها را به مناطقی برای متعصب‌ها تبدیل کرده که مغایر قانون اساسی ما هستند... قدرت حاکم از پلیس به عنوان قربانی در راهپیمایی‌هایی چون جلیقه زردها استفاده می‌کند، در حالی که در چنین راهپیمایی‌هایی مردم فرانسه نارضایتی خود را ابراز می‌کنند. به گزارش ایسنا این نامه به دولت توصیه می‌کند که فراتر از سکوت، حرکت و عمل کند، در غیر این صورت مسئول جنگ داخلی و مرگ افراد بی‌شمار ناشی از هرج و مرج فزاینده است.