kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۵۴۳
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱
کرونا باز هم شدت گرفت

فوت ۴۵۴ بیمار کووید۱۹ طی یک شبانه‌روز





مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از فوت ۴۵۴ بیمار کووید۱۹ دیگر در کشور خبر داد.
به گزارش وبدا، در اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمده است: «از 4 تا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۹ هزار و ۱۶۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۱۹ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۳۹۶ هزار و ۲۰۴ نفر رسید.
متاسفانه در طول این مدت، ۴۵۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۹ هزار و ۵۷۴ نفر رسید.خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۸۷۷ هزار و ۵۱۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
پنج هزار و ۲۰۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۱۵ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۷۶۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
در حال حاضر ۳۰۱ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۹۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۴۵ شهر در وضعیت زرد و ۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.
تا کنون ۶۱۸ هزار و ۳۶۲ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۶۵ هزار و ۶۵۵ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۷۸۴ هزار و ۱۷ دُز رسید.»
ویروس کرونای هندی هنوز در ایران دیده نشده است
رئیس‌مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت در گفت وگو با ایرنا در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون موردی از ابتلا به ویروس هندی کرونا در ایران گزارش شده، اظهارداشت: تاکنون موردی از این ویروس در کشور گزارش نشده اما باید منتظر ورود این ویروس به کشور باشیم.
فعلاً هیچ ثبت‌نامی برای واکسن کرونا در کشور نداریم
کیانوش جهانپور همچنین درباره اخبار منتشر شده در فضای مجازی درباره ثبت‌نام واکسن در سایت‌های وزارت بهداشت یا نظام پزشکی گفت: فعلا هیچ ثبت‌نامی برای واکسن کرونا در کشور نداریم. اگر قرار باشد فراخوانی برای واکسیناسیون انجام شود، وزارت بهداشت به طور رسمی اعلام می‌کند، تاکنون چنین فراخوانی نداشته ایم.
جهانپور درباره واکسیناسیون بیماران خاص بیان داشت: به این بیماران از جمله بیماران کلیوی، تالاسمی، هموفیلی و ام اس از طریق انجمن‌های این بیماران یا مراکز بهداشتی پیامک می‌شود و زمان و مکان واکسیناسیون آنها به خودشان اعلام می‌شود. سرطان جزو بیماری‌های خاص نیست اما برای آن دسته از بیمارانی که در مراکز درمان سرطان تحت درمان هستند، هنگامی که اولویت آنها برسد از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود.
هزینه‌های درمان کرونا تحت پوشش بیمه است
وی درباره هزینه‌های درمان کرونا نیز گفت: هزینه‌های درمان کرونا نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته، البته احتمالا با توجه به افزایش نسبی تعرفه‌های پزشکی، تعرفه‌های خدمات درمان بستری و سرپایی به طور کلی رشد نسبی داشته اما در مورد بیماران کرونا، بیمه‌ها این هزینه‌ها را پوشش می‌دهند و ۹۰ درصد هزینه بستری و ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی این بیماران را بیمه‌ها پرداخت می‌کنند.
 افزایش 50 درصدی عملیات‌های اورژانس در زمینه کووید 19
رئیس‌سازمان اورژانس کشور در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، درخصوص عملکرد اورژانس در یکماهه اخیر در زمینه مدیریت بیماری کووید 19، اظهارداشت: در هفته گذشته، ۴١ هزار و ٢٠٠ بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان‌ها بستری بودند که از این تعداد 35 هزار و 200 نفر توسط اورژانس 115 به مراکز درمانی منتقل شدند. 13 درصد از بیماران به صورت سرپایی در بیمارستان‌ها تحت درمان و مراقبت قرار گرفته و ترخیص شدند و مابقی بستری شدند و در حال حاضر در شهر تهران، ٩ هزار و ٣١٠ نفر بیمار بستری هستند که تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.
پیرحسین کولیوند با بیان اینکه عملیات‌های اورژانس در زمینه
کووید 19 حدود 50 درصد نسبت به هفته گذشته افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: تماس با اورژانس ١١۵ در موج چهارم کرونا افزایش پیدا کرده است، البته قسمت اعظم این تماس‌‌ها، با مشاوره و دادن اطلاعات حل می‌‌شود، با توجه به اینکه سامانه 115 اطلاعات تخصصی تری نیز دارد، هر کدام از شهروندان که تماس بگیرند، می‌توانند سؤالات و مشکلاتشان را از طریق سامانه پیگیری کرده و پاسخ را دریافت کنند.
وی افزود: در مقایسه با سال گذشته، ماموریت‌های اورژانس در ماه فروردین، حدود ٧٢ درصد افزایش پیدا کرده که بیشترین آمار ماموریت‌ها مربوط به حوادث ترافیکی ویژه بوده و استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان رضوی، بیشترین آمار حوادث ترافیکی ویژه را در فروردین ماه داشتند.