kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۵۲۳
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳

تخت‌های بخش «آی.سی.یو» در همدان تکمیل شده است




همدان - خبرنگار کیهان:
رئيس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از تکمیل شدن تخت‌های خالی در بخش
«آی.سی.یو» در استان خبر داد و گفت: با شدت گرفتن موج چهارم کرونا، حتی یک تخت خالی هم در این بخش نیست.
رشید حیدری مقدم در نشست اعضای ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا، گفت: با آغاز موج چهارم شیوع کرونا در کشور، شمار مبتلایان در استان رو به فزونی است و این روند کادر درمان را با مشکلات فراوانی روبه‌رو کرده است. وی تامین دستگاه اکسیژن‌ساز را یکی از مشکلات کنونی دانشگاه علوم‌ پزشکی عنوان کرد و افزود: پیش از این بیمارستان‌های همدان به 13 دستگاه اکسیژن‌ساز مجهز بودند که به تازگی سه دستگاه جدید هم خریداری شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه در عین حال 250 کپسول اکسیژن تهیه شده است با اظهار تاسف از اینکه عدم توجه شهروندان به هشدارهای مسئولان وزارت بهداشت موجب شد تا آمار مبتلایان و متوفیان طی یک ماهه اخیر تغییر چشمگیری داشته باشد خاطرنشان کرد: کل آمار متوفیان اسفند سال گذشته در استان 20 نفر و مبتلایان سرپایی و بستری مثبت 900 نفر بوده و این در حالی است که تنها در 25 فروردین امسال شاهد جان‌باختن 21 نفر در استان بودیم و هر روز این آمار روند افزایشی به خود گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه درصدد افزودن 350 تخت بیمارستانی هستیم، افزود: کمیته ترخیص در همه بیمارستان‌ها راه‌اندازی شده تا بیمارانی که از وضعیت مناسب‌تری برخوردار هستند ترخیص و بیماران بدحال جایگزین آنها شود. رئيس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه برای کاهش ورودی بیمارستان‌ها نیازمند اقدام عاجل و به‌موقع مسئولان و شهروندان هستیم تصریح کرد: باید از برگزاری مراسم عروسی زیرزمینی جلوگیری کرد زیرا در یک منطقه کوچک شاهد برگزاری هشت عروسی در یک شب بودیم.