kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۵۱۴
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲
استاندار چهارمحال و بختیاری:

نباید به افراد خودسر اجازه تخریب آبگیر پروژه بن- بروجن را داد




شهرکرد- خبرنگار کیهان:
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: به آتش کشیدن خودروی پیمانکار طرح انتقال آب بن-بروجن از سوی عده‌ای هنجارشکن، اینگونه حرکات کمکی به تأمین آب اصفهان نمی‌کند.
اقبال عباسی با اشاره به اینکه این افراد خودسر برای دومین بار وارد محل آبگیر پروژه فوق شدند و خودروی شخصی پیمانکار را آتش زدند. خطاب به مسئولان و مردم اصفهان تأکید کرد: اجازه ندهید این حرکت‌ها، اختلاف بین مردم و مسئولان دو استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان را تشدید کند و صرف نظر از اختلافات، اینگونه حرکت‌ها نه تنها هیچ کمکی برای تأمین آب اصفهان نمی‌کند بلکه روی پروژه‌های بالا دست به ویژه شهرستان کوهرنگ هم تأثیرگذار است.
وی افزود: مسئولان شورای تأمین استان اصفهان براساس مصوبه شورای امنیت کشور موظف به تأمین امنیت محل آبگیر پروژه انتقال آب بن‌-بروجن هستند و نباید اجازه داد تا افرادی خودسر اقدام به قمه‌کشی، تخریب، تهدید و توهین کنند.
نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: طرح انتقال آب بن-بروجن یک طرح ملی است و مصوبه دولت‌های دهم و یازدهم را دارد و هیچ فرد یا افرادی نمی‌تواند خدشه‌ای به آن وارد کند.
احمد راستینه هفشجانی افزود: با تکمیل و بهره‌برداری این پروژه که حدود 70 درصد عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده است، آب آشامیدنی 500 هزار نفر از مردم شهرکرد و بروجن و شهرها و روستاهای در مسیر آن‌ها تأمین می‌شود.
وی اضافه کرد: بر هم زدن برادری و حسن همجواری 2 استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان در دستور کار ضد انقلاب و منافقین است. وی با بیان اینکه مسئولان استان اصفهان آگاه باشند ترک فعلی که انجام داده‌اند عواقب قانونی را برای آن‌ها به همراه خواهد داشت، گفت: این موضوع در حال پیگیری است و از استاندار اصفهان به دلیل ترک فعل و عدم برقراری امنیت براساس مصوبه شورای امنیت کشور به وزارت کشور، کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و سازمان بازرسی شکایت خواهیم کرد.