kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۳۶۹
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱
اعلام جدید‌ترین رتبه بندی استان‌ها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی

پس از ثبت 453 فوت کرونایی در روز پنجشنبه، تعداد قربانیان به 380 مورد بازگشت

وزارت بهداشت از فوت ۳۸۰ بیمار کرونایی دیگر خبر داد.

به گزارش وبدا، مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «از 2 تا ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲ هزار و ۹۰۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۴۲۳ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۳۵۸ هزار و ۸۰۹ نفر رسید.
متاسفانه در طول این مدت، ۳۸۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۸ هزار و ۷۴۶ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۸۵۰ هزار و ۷۹۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. پنج هزار و ۱۰۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
تا کنون ۱۴ میلیون و ۹۶۶ هزار و ۱۴۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده و در حال حاضر ۳۰۱ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۹۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۴۵ شهر در وضعیت زرد و ۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. گفتنی است، در بازه زمانی اول تا دوم اردیبهشت نیز 453 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.
میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی 58 درصد
دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سراسر کشور، در بازه زمانی ۲۵-۱۸ فروردین ماه سال جاری را معادل ۵۸ درصد اعلام کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، بابک دین پرست با یادآوری اینکه، سطح مورد انتظار رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سراسر کشور برای مهار بیماری و خروج از موج چهارم، حداقل ۹۰ درصد است، در تشریح آخرین اقدامات مربوط به تشدید بازرسی‌ها گفت: در این بازه زمانی؛ از کل مراکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحد‌های کارگاهی، بیش از ۸ درصد (معادل289 هزار و 205 واحد)، مورد بازرسی واقع شده‌اند و در نتیجه این بازرسی‌ها؛ 38 هزار و 908 مورد منجر به دادن تذکر یا معرفی به مراجع قضایی شده و چهار هزار و 416 مورد نیز پلمب صورت پذیرفته است.