kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۲۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری: 

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید به دولت هویت اسلامی و دینی بدهند

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را ملزم کرد به دلیل آن‌که نوعی بافت دولتی دارند تلاش کنند تا فعالیت مستقل و کاملا حفاظت شده داشته باشند و ادامه داد: کانون‌های ما که تحت لوای بیت‌الله هستند باید ضمن فعالیت‌های هدف‌مند به دولت و وزارتخانه‌‌ها هویت اسلامی و دینی بدهند و منتقل کننده تفکرات مذهبی، مسجدی باشند.


به گزارش خبرگزاری رسا؛ حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد  در گردهمایی مسئولان ستادی و استانی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور به بررسی ساختمان اجتماعی توحیدی و نقش مساجد در تشکیل آن پرداخت.
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به این‌که سازماندهی شبکه‌های اجتماعی نوین صرفا بر محور ارسال پیام بنا شده است و خلأ انسانی در آن مشهود است، اذعان داشت: ما در مقابل، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را داریم که از شبکه‌های اجتماعی برخاسته از نگاه، فهم و اهداف دینی و نیز مبتنی بر وحی و نظم توحیدی می‌باشد که مبنای آن ولایت الهی با بهره‌مندی از اخوت دینی است.
عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات تهران، با تاکید بر این‌که کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، فرصتی برای تربیت دینی افراد است، افزود: به دست آوردن رنگ بندی خداوند انتظاری است که ما از تشکلات دینی داریم تا با یک مشارکت جمعی برای بهره بیشتر و افزون‌تر از ولایت الهی و رشد بندگی حاصل شود.
وی در ادامه تشریح سازمان‌دهی شبکه ولایی گفت: شبکه اجتماعی ولایی یک ساختار شش ضلعی دارد که یکی از اضلاع آن را «اخوت ایمانی» و دیگری را «نظم تقوایی» و سومین ضلع آن را «محور اقدام و حرکت» تشکیل می‌دهد که سایر اضلاع آن به ترتیب «رشد اسلامی»، «عقلانیت دینی» و «رویکرد جهادی و حماسی» است.
وی با بیان این‌که کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌توانند بانی خوبی باشند برای سفره‌های ‌الهی، تصریح کرد: برای برپایی این بستر متعالی دینی باید به مواردی همچون «وحدت در تصمیم‌گیری، اتصالات و آرایش شبکه اجتماعی اسلامی، استراتژی مقابله و اقدام همراه با کنش و واکنش واقع‌بینانه و سریع، مرزبندی مناسب بین فعالیت‌های عمومی و اختصاصی، هماهنگی با مجموعه‌های همسو و نظارت مومنانه» توجه داشت.
حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری،کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را ملزم کرد به دلیل آن‌که نوعی بافت دولتی دارند تلاش کنند تا فعالیت مستقل و کاملا حفاظت شده داشته باشند و ادامه داد: کانون‌های ما که تحت لوای بیت‌الله هستند باید ضمن فعالیت‌های هدف‌مند به دولت و وزارتخانه‌‌ها هویت اسلامی و دینی بدهند و منتقل کننده تفکرات مذهبی، مسجدی باشند