kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۱۹۸
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
با حضور فرماندهان لشکری و کشوری

سردار شهید حجازی در خانه ابدی خود در گلستان شهدای اصفهان آرام گرفت

مراسم تشییع و تدفین سردار شهید سیدمحمد حجازی صبح دیروز با حضور جمعی از نیروهای مسلح، فرماندهان سپاه و مسئولان استانی در اصفهان برگزار شد.





اصفهان- خبرنگار کیهان:

آیین برگزاری تشییع و تدفین جانشین فرماندهی سپاه قدس در پایگاه بدر اصفهان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و پیکر این شهید پس از اقامه نماز توسط آیت‌الله مهدوی امام جمعه موقت اصفهان در خانه ابدی خود و در جوار برادر شهیدش در گلستان شهدا آرام گرفت.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه جبهه‌های مقاومت هر روز یک اقدام اساسی مقابل آمریکا و اسرائیل انجام می‌دهند، گفت: راه سردار شهید حجازی در عرصه مقاومت همچنان ادامه دارد.
سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی صبح دیروز در مراسم تشییع پیکر شهید حجازی در دانشکده پرواز اصفهان با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی این سردار شهید اظهار داشت: شهید حجازی جزو انسان‌های ارزشمند بود که در صحنه‌های علم و جهاد در کنار همرزمانش درس فداکاری و جهاد را آموخت.
وی با بیان اینکه شهید حجازی قبل از انقلاب در صحنه‌های مبارزه جزو برجسته‌ترین مبارزان با رژیم طاغوت بود و در دوره انقلاب و هشت سال دفاع مقدس هم در عرصه‌های مختلف حضور داشت، افزود: وی یک دوره 10 ساله فرمانده نیروی مقاومت بسیج را به عنوان پشتوانه اساسی انقلاب هدایت کرد و تربیت نیروهای مقاومت را از مرزهای کشور فراتر گذاشت و این عرصه را بین‌المللی کرد.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فعالیت این شهید تا جایی است که رهبران جهادی از حسن نصرالله تا حنیفه و دیگر رهبران پیام‌های عرض تسلیت برای رهبر معظم انقلاب ارسال کرده‌اند و رهبر معظم انقلاب هم در پیام خود این شهید را مجاهدی با فکری پویا و سرشار از ایمان راستین یاد کردند.
وی با بیان اینکه شهید حجازی در مسئولیت‌های خود در سپاه سربلند بوده و راه این شهید در عرصه مقاومت همچنان استمرار دارد، ادامه داد: مسیری را که شهید سلیمانی گسترش داده و شهید حجازی ادامه داده و قول به پیروزی این راه داده است با صلابت تا رسیدن به حکومت جهانی امام زمان(عج) محقق می‌شود.
سردار قاآنی گفت: امروز جبهه‌های مقاومت از ایران، لبنان، سوریه، عراق و یمن و فرزندان مقاومت هر روز یک اقدام اساسی مقابل دشمنان از جمله آمریکا و اسرائیل انجام می‌دهند و تا رسیدن به حکومت جهانی این راه را ادامه می‌دهند.
همچنین سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی در مراسم تشییع پیکر شهید سرتیپ پاسدار سید محمد حجازی اظهار کرد: شهید حجازی برای ایران و اصفهان و جهان اسلام و همچنین جبهه مقاومت یک افتخار بود.
وی افزود: شهید حجازی از تفکری استراتژیک، دفاعی و امنیتی برخوردار بود که از آن برای دفاع از امنیت و منافع ملی و منطقه‌ای انقلاب اسلامی و ملت ایران استفاده می‌کرد.
مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: شهید حجازی در دوران دفاع مقدس و پس از آن در جبهه مقاومت بسیاردرخشید و در قله رفیع ایمان، عقلانیت و شجاعت ایستاده بود؛ اخلاص و تواضع این شهید در مقابل عموم مردم و بسیجیان زبانزد بود.
به گفته رحیم صفوی، ملت‌های بزرگ و متمدن در جهان، عناصر هویت‌بخشی را در اختیار دارند که شناسنامه وترسیم‌کننده افق‌های تمدن‌سازان آینده آن ملت هستند.
وی اضافه کرد: 23 هزار شهید استان اصفهان، شهدای ایران و شهدای مدافع حرم نماد و نمایشگر هویت انقلاب اسلامی وملت‌های بزرگ مسلمان در منطقه ملت‌های تمدن‌ساز هستند.
مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: شهیدانی مانندسردار حاج قاسم سلیمانی، سردار حجازی، حاج حسین خرازی، عبدالله میثمی و حاج احمد کاظمی خالق و آفریننده و زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی با مرکزیت انقلاب اسلامی و افکار و اندیشه‌های حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب در قرن حاضر هستند.
رحیم صفوی تأکید کرد: نیروی قدس سپاه، شهدای مدافع حرم و شهیدانی همچون سردار حجازی، بسترهای دفاع و امنیت از کشور عزیز و منافع منطقه‌ای و ملی را در مقابل تهدیدات رژیم صهیونیستی آمریکایی‌ها و عوامل دست پرورده آنها همچون داعش شکل دادند.
وی در مورد خدمات سردار حجازی گفت: ایشان برای خدمت به مردم با سازماندهی بسیج 20 میلیونی، راه‌اندازی بسیج سازندگی، کمک به شکل‌گیری قرارگاه محرومیت‌زدایی در سپاه پاسداران، پیامی الهام بخش و ماندگار برای جوانان بسیجی و پاسدار به ودیعت گذاشت که می‌تواند الگویی برای کمک به دولت‌ها برای رفع محرومیت‌ها در سراسر کشور باشد.
مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا اضافه کرد: درسی که ایشان به جبهه مقاومت آموختند این است که در برابر استکبار جهانی باید متکی بر قدرت‌ملت‌های خودمان باشیم و ثمره خون شهیدان مظلوم افغانستان و عراق بعد از 20 سال، سبب اخراج آمریکایی‌ها از غرب آسیا خواهد شد.
رحیم صفوی خاطرنشان کرد: به فضل الهی از وضعیت نامطلوب فعلی عبور خواهیم کرد و سال‌های رونق اقتصادی، گشایش در زندگی مردم برای رسیدن به وضعیت مطلوب و قابل قبول برای آن‌ها و ساختن ایرانی مستقل، آباد و آزاد و الگو برای تمامی ملت‌های اسلامی، به حول و قوه الهی و با حضور ملت در صحنه فرا خواهد رسید.