kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۱۹۱
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶

هشدار ۱۲ نماینده اصفهان به وزیر صمت؛ برای واگذاری مدیریت پلی‌اکریل عجله نکنید

تعدادی از نمایندگان استان اصفهان در نامه‌ای خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت، نسبت به لزوم جلوگیری از توقف تولید در مجموعه‌های پلی اکریل و دی‌ام‌تی و لزوم ثبات در مدیریت این شرکت در شرایط فعلی کشور هشدار دادند.




به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تعدادی از نمایندگان استان اصفهان با امضای نامه‌ای خطاب به رزم‌حسینی وزیر صمت خواستار عدم ‌تغییر مدیریت و باقی ماندن دی‌ام‌تی و پلی اکریل تحت پوشش هیئت حمایت از صنایع استان در شرایط فعلی کشور و حداقل تا اواسط سال شدند.
در متن این نامه که به امضای حداقل ۱۲ نفر از اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان رسیده است، با اشاره به نامه استاندار اصفهان درباره تعیین وضعیت مدیریت این کارخانه، روند رو به بهبود تولید در مجموعه و لزوم تداوم آن، حفظ حقوق سهامداران و تأمین امنیت شغلی کارگران به‌عنوان دلایل این درخواست بیان شده است.
نمایندگان همچنین با اشاره به موضوع تعیین تکلیف سهامدار عمده به‌ عنوان دلیل واگذاری این مجموعه به هیئت حمایت، نگرانی خود را پیرامون احتمال توقف تولید به دلیل موضوع بدهی این شرکت به طلبکاران حقیقی و حقوقی را اعلام کردند و عدم‌ تغییر نحوه مدیریت این مجموعه را حداقل تا اواسط سال ۱۴۰۰ از وزیر خواستار شدند. برخی کمبودها در برنامه ارائه شده توسط هیئت مدیره منتخب و نیز برخی موانع و نارسایی‌های قانونی که باعث ایجاد مانع در مسیر تولید کارخانه است از دلایل نمایندگان برای طرح این درخواست بوده است. از جمله این موارد می‌توان به موضوع نبود برنامه برای نوسازی تجهیزات و بهینه‌سازی در بخش هزینه تولیدات و نیروی انسانی، عدم وجود مصوبه بانک مرکزی برای انعقاد تفاهم‌نامه با بانک‌های طلبکار پلی‌اکریل، روشن نبودن برنامه برای تأمین ماده اولیه استراتژیک این صنعت یعنی ماده AN، بلاتکلیفی بدهی بیش از هزار و ۲۰۰ میلیاردی شرکت و نیز تودیع نشدن وثایق و تضامین مورد اطمینان از سوی اعضای هیئت مدیره در راستای حفظ اشتغال بیش از ۱۸۰۰ کارگر شرکت پلی‌اکریل اشاره کرد.