kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۱۸۱
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵
نهایی شدن وضعیت استخدام نیروهای پیش از سال ۹۲ تا بهار امسال

۱۴۰ درصد از بودجه مصوب آموزش و پرورش در سال ۹۹ تخصیص یافت

وزیر آموزش و پرورش گفت: سال گذشته در حوزه تخصیص منابع بیش از ۱۴۰ درصد از بودجه مصوب این وزارتخانه دریافت شد که یک رقم بی‌سابقه در آموزش و پرورش است.




به گزارش ایرنا، محسن حاجی میرزایی اظهارداشت: زیرنظام منابع مالی یکی از موضوعات اجرایی آموزش وپرورش براساس سند تحول بنیادین است که در حوزه‌های تامین، تخصیص و مصرف منابع موضوع در سال گذشته مورد توجه قرار گرفت. حاجی میرزایی افزود: آموزش و پرورش در هر سه عرصه باید تلاش‌هایی انجام می‌داد، بنابراین حوزه تامین منابع افزایش یافت.
وی ادامه داد: سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور از ۱۰ و سه دهم به بالای ۱۳ رسید که این رقم نشان دهنده وضعیت بهتری نسبت به سال‌ گذشته است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تخصیص بیش از ۱۴۰ درصد از بودجه مصوب خاطرنشان کرد: برای پرداخت مطالبات همکاران، در حوزه تخصیص همه شهرستان‌ها از نظر شاخص‌های کیفی و آموزشی رده‌بندی و به میزان وضعیت نیروی انسانی و منابع مالی مرتب شده است. در حوزه تخصیص منابع به منظور دستیابی به عدالت، بیشتر تمرکز از نظر نیروی انسانی و منابع مالی به مناطق کمتر برخوردار است.
 وضعیت استخدام نیروهای پیش از سال ۹۲
تا بهار امسال نهایی می‌شود
حاجی میرزایی، بهبود وضعیت نیروی انسانی را نیز از دیگر موضوعات مورد توجه این وزارتخانه براساس سند تحول بنیادین بیان کرد و گفت: در حوزه نیروی انسانی درحال رسیدن به یک آرامش نسبی در مجموعه بزرگ آموزش و پرورش هستیم.
وی ادامه داد: تعهدات ایجاد شده برای استخدام باید سر و سامان پیدا کند، از این رو وضعیت همه افرادی که پیش از سال ۹۲ با ما همکاری کردند، روشن شد و تا بهار امسال نهایی می‌شود، بنابراین تعهدی نسبت به تعهدات گذشته نخواهیم داشت.
وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: همچنین استخدام افراد در آموزش و پرورش پس از سال ۹۲ به این سمت هم از مسیر دانشگاه فرهنگیان و رجایی صورت می‌گیرد که از طریق دانشجو معلم و ماده ۲۸ می‌توانند هر ساله متناسب با وضعیت نیرو جذب کنند. حاجی میرزایی افزود: با تلاش‌های انجام شده در این مدت، به سمت جذب نیروی توانمند و سازمان‌یافته و دقیق در آموزش و پرورش نزدیک می‌شویم.