kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۱۱۶
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸

3 هزار روز ریاست به تأیید و تکذیب وعده 100 روزه گذشت!(خبر ویژه)



وعده 100 روزه روحانی برای تحول و رونق اقتصادی به 3 هزار روز نزدیک شده اما او وعده یک 100 روز دیگر را می‌دهد!
آقای روحانی اخیراً گفت «در 100 روز اول دولت یازدهم افتخاراتی داشتیم و امیدواریم در برنامه 100 روزه پایانی، برای خدمت به مردم قدم‌هایی برداریم». روزنامه رسالت در نقد این سخنان نوشت: یکی از گزاره‌های معروف ایام انتخابات سال 92 «وعده حل 100 روزه مشکلات» بود که علیرغم گذشت 8 سال که معادل حدود 3 هزار روز می‌شود، نه تنها محقق نشده که بلکه مجدداً در ایام پایانی دولت به اصطلاح تدبیر و امید شاهد تکرار آن هستیم.
روحانی در ایام انتخابات 92 در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد «راه‌حل‌های کوتاه مدت یک ماه و 100 روزه برای حل مشکلات و معضلات اقتصادی، اجتماعی و سیاست داخلی و خارجی در دولت تدبیر و امید پیش‌بینی شده است که با این برنامه ما می‌توانیم در یک فرصت کوتاه شاهد تحول اقتصادی باشیم.»
روزها گذشت تا اینکه روحانی به قدرت رسید و 100روز هم ماه عسل تکیه بر صندلی سنگین پاستور را پشت سر گذاشت اما خبری از تحول 100 روزه نشد. با افزایش مطالبات مردمی از نتایج وعده 100 روزه، جناب رئیس قوه مجریه حاشا کرد و در یک گفت‌وگوی تلویزیونی دیگر گفت «من در ایام تبلیغات انتخاباتی، به مردم بزرگ ایران وعده داده بودم که علاوه بر برنامه چهار ساله دولت تدبیر و امید، برنامه کوتاهی هم برای یک دوره 100 روزه داشته باشم و در پایان 100 روز کار دولت، عملکرد دولت را در طول آن 100 روز، به ملت عزیز گزارش دهم.»
البته خبری هم از گزارش منظم 100 روزه نشد.
این همه ماجرا نیست. روحانی یک بار دیگر در دوره دوم ورود به پاستور، به مطالبه‌گران وعده 100 روزه برای حل مشکلات داد و مدعی شد «مگر کسی عقل نداشته باشد که بگوید 100 روزه مشکلات را حل می‌کنم. این دروغ بزرگی است که برخی آدم‌های مخرب آن را تکرار می‌کنند.»
حال روحانی بار دیگر در ایام منتهی به پایان ریاست هشت ساله آن هم با اختیارات گسترده و فراقانونی در دیدار جمعی که فعالان حوزه زنان و خانواده معرفی شدند، برای چندمین بار وعده 100 روزه در پایان دولت خود می‌دهد.