kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۱۰۴
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷

هدیه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی تقدیم خانواده یک ناشر پاکستانی شد(اخبار ادبی و هنری)

یک جلد کلام‌الله مجید، اهدایی حضرت امام خامنه‌ای به همسر شهید زیدی تقدیم شد.



شهید سعید حیدر زیدی، مدیر مسئول انتشارات دارالثقلین کراچی بود؛ ناشری که در پاکستان به نشر اندیشه‌های بزرگان انقلاب و رهبری معروف است. سعید زیدی خود نیز به‌ترجمه اهتمام داشته و بخش ولایت کتاب ارزشمند «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» را او به اردو ‌ترجمه و سپس چاپ کرده بود.
گروه‌های تکفیری پاکستان بعد از شناسایی سعید زیدی و فعالیت‌های او، در آبان‌ سال ۹۱ در حمله‌‌ای ‌تروریستی در کراچی او را به جرم‌ترویج این اندیشه ناب، ‌ترور و به شهادت رساندند.
اما پیگیری فعالیت‌های او، متوقف نشد و شهادتش، پایان کار انتشارات دارالثقلین نبود. بعد از شهادت پدر، پسر شهید، به ایران آمد، تا درس طلبگی بخواند و فارسی بیاموزد و انقلاب را بیشتر بشناسد. و همسر شهید، تلاش کرد که چراغ انتشارات خاموش نشود، و راه انتشارات را ادامه داد. نشانه حیات این مجموعه مبارک این است که مابقی کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» در طول این سال‌ها به اردو برگردان، و اخیراً در کراچی منتشر شده است.
پس از رسیدن خبر انتشار کتاب به زبان اردو و به ثمر رسیدن نتایج تلاش شهید و خانواده‌اش به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایشان قرآنی را به همسر پرتلاش شهید هدیه کردند. این قرآن، طی مراسمی‌در موسسه ایمان جهادی (صهبا) به پسر شهید، «صادق زیدی» تقدیم و راهی پاکستان شد تا تحویل به همسر شهید شود.
قرآن اهداییِ رهبر معظم انقلاب اسلامی، پس از چند روز در کراچی در مراسمی‌، تحویل همسر شهید شد.