kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۰۶۳
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
افزایش شهرهای قرمز به 301 مورد

با فوت 398 بیمار دیگر مجموع قربانیان کرونا در کشور از ۶۷ هزار نفر گذشت

وزارت بهداشت از شناسایی بیش از 24 هزار مورد ابتلای جدید و فوت 398 بیمار کرونایی دیگر خبر داد.

به گزارش وبدا، مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: « از 29 تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۴ هزار و ۳۴۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۹۰۱ نفر از آنها بستری شدند.
مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۲۶۱ هزار و ۴۳۵ نفر رسید و متاسفانه در طول این مدت، ۳۹۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۶۷ هزار و ۱۳۰ نفر رسید.
خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۷۹۷ هزار و ۳۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند؛ همچنین چهار هزار و ۸۴۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
تا کنون ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۵۱۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
تاکنون ۴۱۶ هزار و ۸۴ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۱۳۴ هزار و ۴۷ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۵۵۰ هزار و ۱۳۱ دوز رسید.
اعلام رنگبندی جدید شهرها
دیروز رنگبندی جدید کرونایی شهرستان‌ها ی کشور منتشر شد. بر این اساس 301 شهرستان در وضعیت قرمز، 95 شهرستان نارنجی، 45 شهرستان زرد و 7 شهرستان در وضعیت آبی هستند.
پیش از اعلام رنگبندی جدید، ۲۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۲۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۵۱ شهر در وضعیت زرد و ۱۱ شهر در وضعیت آبی قرار داشتند.