kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۰۶۱
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
محرومیت از ورود دانش‌آموزان به پایه بالاتر در صورت غیبت غیرموجه در کلاس‌های مجازی

10 میلیون دانش‌آموز سیمکارت ویژه می‌گیرند

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 10 میلیون دانش‌آموز سیمکارت ویژه می‌گیرند، اظهارداشت: این سیمکارت‌ها فقط قابلیت استفاده آموزشی دارند.




سید جواد حسینی به خبرگزاری صدا و سیما، گفت: شرط حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های مجازی همانند کلاس‌های حضوری است و در صورتی که دانش‌آموزی غیبت غیرموجه داشته باشد از ورود به پایه بالاتر محروم خواهد شد.
حسینی از شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل خبر داد و افزود: مدیران و معلمان مدارس موظفند این دانش‌آموزان را شناسایی و راهکار‌های بازگشت به تحصیل را برای آنها فراهم کنند.
وی از اختصاص ۱۰ میلیون سیمکارت ویژه برای دانش‌آموزان خبر داد و اظهارداشت: این سیمکارت‌ها فقط قابلیت استفاده آموزشی دارند و با هماهنگی که با وزارت ارتباطات انجام شده، این سیمکارت‌ها و اینترنت آنها برای دانش‌آموزان رایگان است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هدف استفاده از این سیمکارت‌ها، ایجاد اینترنت پاک برای دانش‌آموزان است تاکید کرد: دانش‌آموزان استفاده‌کننده از این سیمکارت‌ها تنها می‌توانند به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند و از شبکه آموزشی شاد برای آموزش مجازی استفاده کنند.
حسینی گفت: هم اکنون فقط ۱۱ درصد دانش‌آموزان تلفن همراه اختصاصی دارند و بقیه از تلفن‌های همراه پدر یا مادر برای شرکت در کلاس‌های مجازی استفاده می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۷۰ درصد دانش‌آموزان از طریق شبکه شاد آموزش مجازی را دنبال کردند و ۳۰ درصد دانش‌آموزان یعنی حدود سه میلیون دانش‌آموز از آموزش مجازی بی‌بهره ماندند. ۷۰۰ هزار نفر از این دانش‌آموزان در مناطقی هستند که پوشش شبکه ملی ارتباطات وجود ندارد و دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز از وسایل ارتباطی هوشمند بی‌بهره‌اند.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با اعتبارات آموزش و پرورش و سایر نهاد‌های دولتی و ۲۵ تشکل مردم نهاد تاکنون بیش از ۲۶۱ هزار تبلت و تلفن همراه در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است، با تفاهم نامه‌ای که با سازمان‌ها و نهاد‌های مردمی منعقد کرده‌ایم امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تبلت در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.
حسینی گفت: کارخانجات تولید تبلت سالانه فقط امکان تولید ۶۰ هزار تبلت را دارند و با هماهنگی‌های به وجود آمده تا یک ماه آینده خط تولید تبلت ویژه دانش‌آموزان در شرکت صنایع آموزشی ایران راه‌اندازی خواهد شد.
وی افزود: در بودجه ۱۴۰۰ آموزش و پرورش نیز ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید تبلت دانش‌آموزی در نظر گرفته شده است.