kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۰۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲

حمله ‌هاشمی به منتقدین دولت

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با متهم کردن منتقدین به اختلاف‌انگیزی، منتقدین دولت را افراطی و تخریب‌گر توصیف کرد!


‌هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از نمایندگان فعلی و ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط به گونه‌ای است که باید در برخورد با مسایل تأمل و در برابر تخریب‌ها و انتقادات بدون پشتوانه‌های واقعی، تحمل کنیم.
وی دروغ، خبرچینی، دو به هم زنی افراد و گروه‌ها، تهمت، افشاگری‌های حرام و تجسس در زندگی مردم را از مصادیق بارز خصوصیات ضد اخلاقی و فرهنگی خواند واظهارداشت : قرآن کریم با صراحت مسلمانان و انسان‌ها را از همه این موارد در ابعاد فردی و اجتماعی پرهیز می‌دهد و جای شگفتی است که کسی ادعای مسلمانی کند به این سیئات اخلاقی دامن بزند.
هاشمی رفسنجانی ادامه داد: تأسف بار‌تر اینکه برخی مصادیق رعایت مسائل فرهنگی و اخلاقی را محدود به برخی موارد سطحی و آشکار می‌کنند و در حالی دَم از رعایت اخلاق و فرهنگ می‌زنند که به اصول مسلم اخلاقی از جمله دوری از دروغ، تهمت، شایعه‌سازی و تخریب و اهانت پایبند نیستند.
وی با اخطار شدید به کسانی که در جامعه اسلامی ایرانی دیگران را تشویق به افراط می‌کنند، گفت: نتیجه افراط گرایی، ظهور گروهی چون بوکوحرام، داعش، طالبان و القاعده است که کشتار مردم را وظیفه خویش می‌دانند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خویش با تشریح شرایط توجه به دموکراسی و انتخابات ابراز داشت : یک گروه افراطی علیه دولتی که منتخب مردم است و رهبری حمایت می‌کنند، به جای نقد، تخریب می‌کنند.
هاشمی رفسنجانی با تأکید بر جایگاه اجتهاد، عقل و تدبر در سخنان مقام معظم رهبری، گفت: وقتی این شخصیت رأی مردم را حق‌الناس می‌خواند، این حق ابعاد مختلفی در قبل و بعد از انتخابات دارد که دیگران، مخصوصاً کسانی که مدعی ولایتمداری هستند، باید رعایت کنند.
به گزارش ایسنا، وی ضمن متهم کردن رسانه ملی، عدم تعرض به آبروی افراد و عدم دامن زدن به اتهامات افراد را از دیگر تأکیدات مقام معظم رهبری خواند و گفت: در این مسئله هم بعضی‌ها چون آبروی افراد برایشان مهم نیست، در حالی که هنوز جرمی در دادگاه صالحه اسلامی به اثبات نرسیده، با اغراض سیاسی و جناحی چنان تهمت می‌زنند که انگار متهمان باید محکوم شوند.