kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲
رئیس مجلس شورای اسلامی:

بسته خروج از رکود می‌تواند تولید را افزایش دهد

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات و معضلات اقتصادی کشور گفت: بسته خروج از رکود دولت می‌تواند به وضعیت تولید در کشور کمک می‌کند.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهریار، رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان در همایش معرفی فرصت‌ها و توانمندی اقتصادی شهرستان شهریار با اشاره به مشکلات و معضلات اقتصادی کشور اظهار داشت: زمان سرمایه‌گذاری در کشور هم‌اکنون حدود 200 روز است که این مدت باید کوتاه‌تر شود تا سرمایه‌گذار بتواند به آسودگی وارد چرخه اقتصادی شود.
وی ادامه داد: در کشور ما دوره‌هایی سپری شد که افکار اقتصادی ناموفقی در آنها شکل گرفت اما به هر حال مسیری را طی کردیم و امروز باید پیشرفت کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بیان کرد: اقتصاد کشور باید مبتنی بر نیروهای مردمی باشد و این امر مسجل شده است.
وی ادامه داد: در هر منطقه نخبگان باید با مسئولان مربوطه بنشینند و در مورد راهکارهایی برای پیشرفت صحبت کنند.
لاریجانی بخش خصوصی را عاملان توسعه دانست و با اشاره به سال‌های پشت سر گذاشته شده اظهار کرد: متاسفانه در این سال‌ها اقتصاد کشور نه تنها چابک نشد بلکه چابکی پیشین خود را نیز از دست داد.‌‌وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم منافع نفتی را صرف بودجه جاری کشور کنیم اما می‌توانیم قسمتی از آن را به خدمات اختصاص دهیم.‌لاریجانی با اشاره به مزیت‌های طرح اقتصاد مقاومتی مطرح کرد: اقتصاد مقاومتی رونق اقتصادی را به دست مردم ایجاد می‌کند و در عین حال نگاه برون‌گرا دارد.
 وی افزود: امور اداری باید به رونق اقتصادی کمک کند و نه مانع تولید باشد.