kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۹۵۰
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹

بنیاد مسکن خوزستان پنج‌هزار خانه در مناطق محروم روستا می‌سازد



مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: امسال برای نخستین بار ساخت پنج‌هزار واحد مسکونی برای خانوارهای محروم و کم‌توان در مناطق روستایی استان برنامه‌ریزی شده است.
مسعود انصاریان افزود: این واحدهای مسکونی برای خانوارهای روستایی که زمین دارند و زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و نهادهای حمایتی هستند، با استفاده از تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی و اعتبارات بلاعوض
ساخته می‌شوند.
وی گفت: برای ساخت هرواحد مسکونی در مناطق محروم روستایی استان ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۱۰تا ۱۵ساله و ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض هزینه می‌شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان از برنامه بنیاد مسکن برای مقاوم‌سازی و ساخت پنج‌هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی استان در سال جاری با استفاده از تسهیلات بانکی خبر داد.
انصاریان در ادامه افزود: برای مقاوم سازی هر یک از واحدهای مسکونی روستایی ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد پنج درصد پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه روستاییانی که مسکن مناسب و مستحکم در برابر حوادث غیرمترقبه همچون زلزله یا سیل ندارند باید با مراجعه به بنیاد مسکن و معرفی به بانک‌ها از تسهیلات بانکی برای مقاوم‌سازی استفاده کنند افزود: جذب این تسهیلات در بخش مسکن سبب ایجاد‌اشتغال و رونق اقتصادی
 در روستاها خواهد شد.
 انصاریان واگذاری ۵۱۵ قطعه زمین برای ساخت مسکن در مناطق روستایی ، آماده کردن طرح بازنگری در ۵۵ روستا و تعیین محدوده ۲۱۳ روستا را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن در مناطق روستایی استان بیان کرد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان تعیین تکلیف نشدن مالکیت زمین را مانعی مهم در شروع عملیات بازسازی مناطق سیل‌زده شهر بندر امام خمینی(سربندر) عنوان کرد و گفت: همه مقدمات شروع کار بازسازی مناطق سیل‌زده آذر ماه ۱۳۹۹ از جمله عکس‌برداری از شهر و تبدیل آن به نقشه انجام شده و به محض تعیین تکلیف مالکیت زمین، کار بازسازی منازل آسیب‌دیده ناشی از سیل را از چند جبهه شروع می‌کنیم.
انصاریان اظهار داشت: در روند بازسازی منازل آسیب‌دیده در مناطق مختلف این شهر همه مسایل فنی دیده شده تا خانه‌های ساخته‌شده از استاندارد و استحکام بالایی داشته باشند.
وی گفت: بر اساس مصوبه دوم هیئت دولت، در مجموع پنج‌هزار واحد مسکونی در شهر بندر امام خمینی(ره) با سقف اعتباری هرکدام یک میلیارد ریال بازسازی و نوسازی می‌شوند.
وی گفت: چهارهزارو ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی هم برای زیرساخت‌های شهر بندر امام خمینی(ره) در نظر گرفته شده است.
 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان به روند بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله تیرماه ۱۳۹۸ مسجدسلیمان ‌اشاره کرد و گفت: تعمیرات هفت هزار و ۵۰۰ واحد آسیب‌دیده به پایان رسیده و از مجموع یک هزار و ۵۲۰ واحد احداثی، ساخت ۹۰۰ واحد در مراحل پایانی کار هستند و ۶۲۰واحد دیگر پیشرفت ۶۰ درصدی دارند.
انصاریان با ‌اشاره به اینکه گرانی مصالح ساختمانی به خصوص آهن‌آلات و سیمان بر روند بازسازی مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده خوزستان اثر منفی گذشته و تسهیلات بانکی پاسخگوی نیازها نیست افزود:مصوبه سال ۱۳۹۸ هیئت دولت برای کمک به ساخت هر واحد مسکونی زلزله‌زده مسجدسلیمان ۵۰۰ ریال بوده است که با توجه به گرانی‌های یک سال اخیر، از سرعت کار بازسازی کاسته شده است.