kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۹۴۹
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹

حوادث شهرستانها




نجات گروگان ۱۹ ساله نیکشهری پس از ۱۰ سال
رئیس ‌پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان و شهرستان نیکشهر گروگان 19 ساله پس از 10 سال ربایش با همکاری پلیس اینترپل جمهوری اسلامی ایران از چنگال آدم ربایان رهایی و نجات یافت.
ابراهیم ملاشاهی ، افزود: عاملان این اقدام خشن که غیر ایرانی بوده، طی یک اختلاف قبلی با عموی گروگان در یکی از مناطق شهرستان نیکشهر دست به این جنایت  زده بودند و پس از ربایش گروگان را به یکی از کشورهای همجوار منتقل کرده بودند که با همکاری پلیس اینترپل رها و به آغوش گرم خانواده بازگشت. وی ادامه داد: پدر فرد ربوده شده از همکاری و تلاش پلیس اینترپل جمهوری اسلامی ایران، پلیس آگاهی استان و شهرستان نیکشهر همچنین معتمدین و ریش سفیدان محلی به خاطر رهایی فرزندش از چنگال آدم ربایان قدردانی کرد.
ملاشاهی بیان کرد: با توجه به فرار آدم ربایان به آن سوی مرزها، تلاش برای دستگیری عاملان جنایت از طریق پلیس اینترپل ایران و کشور همجوار تا ختم پرونده همچنان ادامه دارد.



سارقان مسلح در ایرانشهر دستگیر شدند
فرمانده انتظامی ایرانشهر سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای پلیس امنیت عمومی ۲ سارق مسلح خودرو و گوشی‌های تلفن همراه را با ۲ قبضه کلت کمری در این شهرستان دستگیر کردند.
سرهنگ حسن کیخا اظهار داشت: در پی گزارش چند فقره سرقت مسلحانه خودرو و گوشی تلفن همراه در شهرستان ایرانشهر رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: عوامل پلیس متهمان را که در یکی از خیابان‌های ایرانشهر قصد سرقت مسلحانه دیگری را از شهروندان داشتند، شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: ماموران انتظامی به صورت نامحسوس سارقان مسلح را تحت تعقیب و رصد اطلاعاتی قرار دادند که متهمان به محض مشاهده ماموران با یک دستگاه موتورسیکلت اقدام به فرار کردند که در تعقیب و‌گریز وسیله نقلیه آنان متوقف شد. این مقام انتظامی بیان کرد: متهمان به محض پیاده شدن از موتورسیکلت قصد تیراندازی به سمت ماموران را داشتند که با سرعت عمل پلیس مواجه و در عملیات ضربتی دستگیر شدند.
سرهنگ کیخا اظهار داشت: در این عملیات ضمن دستگیری ۲ سارق مسلح سابقه‌دار در بازرسی از آنان ۲ قبضه سلاح کلت کمری و مقداری مهمات  جنگی کشف شد. وی با ‌اشاره به توقیف یک دستگاه موتورسیکلت از این متهمان گفت: با هماهنگی قضایی تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی ادامه دارد.



دستگیری عاملان تیراندازی
در خیابان نادری قزوین
جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین از دستگیری چهار نفر اراذل و اوباش و عاملان درگیری مسلحانه در خیابان نادری قزوین خبرداد.
سرهنگ داود عبدالمالکی، گفت: در پی ایجاد رعب و وحشت و سلب نظم و آسایش عمومی، ناشی از درگیری مسلحانه ۱۱ فروردین در خیابان نادری قزوین، بررسی موضوع در دستور کار پلیس اطلاعات استان قرار گرفت.  وی افزود: مأموران پلیس اطلاعات استان با اقدامات اطلاعاتی و میدانی موفق به شناسایی مخفیگاه چهار عامل درگیری و تیراندازی شدند و آنها را دستگیر کردند. جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: متهمان با تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شدند.



۲ کارگر در بوکان بر اثر برق گرفتگی
جان باختند
مدیرعامل شهرک صنعتی بوکان گفت: ۲ کارگر کارگاه بازیافت کارتن ساکن شهرستان تبریز در شهرک صنعتی این شهرستان بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست دادند.
حسن رشید بیگی اظهار داشت: این کارگاه به یک فرد ساکن تبریز واگذار شده بود که زمان واگذاری آن به اتمام رسیده و در حال جمع‌آوری تاسیسات و زیر ساخت‌های کارگاه خود بود.
وی اضافه کرد: مالک کارگاه کارگران تبریزی را برای برچیدن قطعات دستگاه‌ها به این کارگاه فرستاده بود که حین کار یکی از کارگران دچار برق گرفتگی می‌شود و نفر دوم برای نجات همکار خود اقدام می‌کند که وی نیز دچار برق گرفتگی می‌شود.
مدیرعامل شهرک صنعتی بوکان با بیان اینکه این ۲ نفر حدود پنج ساعت به برق متصل بودند، اظهار کرد: بعد از این مدت، صاحب کارگاه از موضوع آگاه می‌شود که با وجود رساندن این افراد به بیمارستان، امکان احیای آنها وجود نداشت. وی ادامه داد: علت حادثه از سوی کارشناسان، در دست بررسی است. بوکان در جنوب آذربایجان غربی و سومین شهر پرجمعیت این استان به شمار می‌رود.



کلاهبردار ۱۰۰ میلیون تومانی
در همدان دستگیر شد
رئیس‌پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: جوان ۲۲ ساله‌ای که با برداشت غیرمجاز ۱۰۰ میلیون تومان از حساب ۲ شهروند اقدام به خرید گوشی تلفن همراه کرده بود با تلاش عوامل تخصصی پلیس، شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ «فیروز سرخوش نهاد» افزود: به تازگی ۲ جوان با در دست داشتن مرجوعه قضایی و مراجعه به پلیس فتا خبر از برداشت میلیونی از حساب خود را دادند که پرونده‌ای دراین رابطه تشکیل و بررسی و رسیدگی به آن در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت. وی افزود: بررسی‌های فنی و تخصصی پلیس نشان داد که پول مالبختگان به یک شماره حساب مشخص واریز شده که با پیگیری و رصد تخصصی، متهم در یکی از استان‌های کشور شناسایی شد. به گفته وی، با اخذ نیابت قضایی، ماموران پلیس فتا متهم را در محل اختفا دستگیر و به همراه آلات و ادوات دیجیتالی ارتکاب جرم به همدان انتقال دادند که نامبرده(جوان ۲۲ ساله) در بازجویی‌ها به بزه انتسابی اعتراف کرد. رئیس ‌پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان ادامه داد: متهم هدف از این کار را کسب منافع مالی برای تامین پول موردنیاز خرید گوشی تلفن همراه عنوان کرد.
سرهنگ سرخوش نهاد از شهروندان خواست به هیچ وجه اطلاعات بانکی خود را در اختیار دیگر افراد قرار ندهند و در صورت درخواست اطلاعات از سوی دیگر افراد(افراد مورد اطمینان و تایید شده) برای واریز پول یا مبلغ برنده شده، ارائه شماره حساب و شماره کارت بانکی کافی است.




316 كيلو تریاک در یک منزل مسکونی کشف شد
فرمانده انتظامي استان کرمان، گفت: با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس استان «هرمزگان» 316 كيلو ترياك دپو شده از یک منزل در شهر «عنبرآباد» کشف و یک قاچاقچی دستگیر شد.
سرتیپ «عبدالرضا ناظری» اظهار داشت: در پی اقدامات اطلاعاتی پلیس استان «هرمزگان» مبنی بر انتقال یک محموله سنگین مواد مخدر از استان‌های شرقی به کرمان و دپو این محموله در منزلی در شهر «عنبرآباد»، بلافاصله ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند.
وي افزود: ماموران پلیس «عنبرآباد» با‌اشرافیت اطلاعاتی خود منزل مورد نظر را شناسایی و طی هماهنگی قضائی در بازرسی از آنجا، 316 کیلو تریاک دپو شده در انبار این منزل را کشف و یک قاچاقچی را دستگیر کردند و در این رابطه نیز یک دستگاه خودروی سمند توقیف و متهم به مرجع قضایی معرفی شد.