kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۹۳۸
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸
معاون آموزش و پرورش البرز:

طرح هر خانه یک محفل قرآنی در شبکه شاد آغاز شد



معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت که به مناسبت ماه مبارک رمضان طرح «‌هر خانه یک محفل قرآنی‌» در بستر شبکه شاد مدارس این استان آغاز شد.
فرشته فهمیده هدف از برگزاری این طرح را آشنایی و آموختن پیام‌های قرآنی، استفاده از فرصت در خانه ماندن برای انس خانوادگی با قرآن و تلاوت آن در ماه مبارک رمضان ذکر کرد.
فهمیده با اشاره به اینکه این طرح از سوی معاونان، مربیان پرورشی و قرآنی مدارس البرز اجرایی شده است، اظهار داشت: آغاز موج  چهارم کرونا در استان‌ها از جمله البرز بسیار خطرناک
است به این دلیل همه برنامه‌های قرآنی و فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان در فضای مجازی برنامه‌ریزی شده است.
وی خاطرنشان کرد: در قالب این طرح دانش‌آموزان در کنار اعضای خانواده از سحر تا افطار هر روز از ماه مهمانی خدا را به تلاوت یک جزو از قرآن کریم اختصاص می‌دهند. فهمیده یادآورشد: پیام‌های مختلفی به صورت نوشتاری و شنیداری، عکس نوشته‌، فیلم کوتاه و نقاشی تهیه نیز در ماه مبارک رمضان تهیه و در کانال قرآن حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی استان بارگذاری می‌شود.
وی بیان داشت: با استفاده از روش‌های نوین و به‌صورت مجازی آموزش روانخوانی قرآن کریم نیز برای دانش‌آموزان ادامه دارد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: فیلم‌های کوتاه محفل انس با قرآن در خانه که از سوی دانش‌آموزان ارسال می‌شود در کانال قرآن آموزش و پرورش این استان بارگذاری و انتشار می‌یابد.