kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۹۲
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲
مسابقه انتخابی خط قرمز کشتی است

خادم: نیمی از نفرات اعزامی به جهانی و آسیایی مشترک هستند

رئیس فدراسیون کشتی می‌گوید که مسابقه‌های انتخابی، خط قرمز برای رسیدن به تیم ملی است اما این مسابقه‌‌ها تمام ابهامات را برطرف نمی‌کند.


رسول خادم در گفت‌وگویی راجع به مسابقه‌های انتخابی تیم ملی و نحوه گزینش ملی‌پوشان برای مسابقه‌های جهانی و بازی‌های آسیایی گفت: اینکه بخواهیم موضوع مسابقه انتخابی را به صورت صفر یا 100 مطرح کنیم و بگوییم فقط مسابقه انتخابی است که ملی‌پوش را مشخص می‌کند شاید از ناپختگی باشد. وی ادامه داد: مسابقه‌های انتخابی خط قرمز رسیدن به تیم ملی است اما تمام ابهام‌‌ها برطرف نمی‌شود و در فرآیند انتخاب تیم ملی نیز آمده که در اوزانی که ابهام وجود دارد با تشخیص شورای فنی، مسابقه انتخابی درون اردویی یا اعزام به تورنمنت در نظر گرفته می‌شود.
خادم همچنین گفت: مثلا در روسیه گاتسالوف که در مسابقه‌های انتخابی مصدوم بود، به تورنمنت لهستان اعزام شد و در حضور سایر مربیان این وزن، قهرمان شد. خادم همچنین در ادامه به فرآیند انتخاب تیم ملی اشاره کرد و گفت: در سال‌های اولیه اجرای این فرآیند هستیم و رفع نواقص، زمان می‌خواهد. اما سعی کرده‌ایم با خرد جمعی، نواقص را به حداقل برسانیم.
رئیس فدراسیون کشتی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه نظرات او در شورای فنی همواره تایید می‌شود گفت: کسانی که از اعضای شورای فنی مانند برزگر، جوادی، دلیریان، ملاقاسمی و یا عسگری محمدیان شناخت دارند می‌دانند که آن‌‌ها نفرات مستقلی هستند و خیلی جا‌ها نقطه نظرات من به عنوان یک عضو شورای فنی را نمی‌پذیرند. از اینکه تضاد سلیقه فنی را به طور جدی در شورای فنی داریم خوشحالم و همواره اکثریت آرا به تایید شورای فنی می‌رسد. خادم همچنین گفت: ترکیب تیم‌های اعزامی به مسابقه‌های جهانی و بازی‌های آسیایی 15 روز مانده به آن رقابت‌‌ها اعلام می‌شود. در این رابطه چندین جلسه کادر فنی و شورای فنی برگزار شده تا به جمع‌بندی برسند. حدودا نیمی از ترکیب دو تیم اعزامی به جهانی و بازی‌های آسیایی مشترک است چرا که در برخی وزن‌‌ها پشتوانه مناسبی نداریم.