kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۹۰۱
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴
رضا کریمی تحت تعقیب اینترپل

وزارت اطلاعات عامل خرابکاری نطنز را شناسایی و معرفی کرد

نام و تصویر فرد مزدوری که با هدایت صهیونیست‌ها باعث بروز سانحه‌ای در جریان برق‌رسانی به سانتریفیوژهای نطنز بود منتشر شد، دستگاه­‌های اطلاعاتی در پی دستگیری وی هستند.




وزارت اطلاعات کشورمان اعلام کرده است که عامل خرابکاری در نطنز شناسایی شده است. روز گذشته نیز رسانه ملی در گزارشی تصویر این فرد که «رضا کریمی» نام دارد را منتشر کرد. طبق گزارش وزارت اطلاعات فرد مورد نظر پیش از وقوع حادثه نطنز از کشور متواری شده که دستگاه‌های اطلاعاتی و قضایی به دنبال دستگیری و بازگرداندن وی به ایران هستند.
22 فروردین خبر اقدام خرابکارانه دشمنان در مجتمع غنی‌سازی نطنز منتشر شد. ساعاتی پس از این خبر، مقامات مسئول در مورد حادثه گفتند که بخشی از قسمت‌های برق در مجتمع شهید احمدی روشن که خوشبختانه تلفاتی در پی نداشته است. به رغم این اما رسانه‌های بیگانه فارسی‌زبان به بزرگنمایی این حادثه تروریستی پرداختند. این رسانه‌ها با در هم کردن تصاویر آرشیوی و ساختگی تلاش کردند وانمود کنند که خسارات جدی به مجموعه غنی‌سازی ایران وارد شده است و حتی یکی از این رسانه‌ها مدعی شد ایران تا چندماه آینده دیگر نمی‌تواند غنی‌سازی انجام دهد.
انتشار این اخبار باعث شد هیئتی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به مجتمع نطنز برود و از این مجتمع بازدید کند که دوربین صداوسیما نیز در بازدید حضور داشت و تصاویر آن از رسانه ملی پخش شد. یکی از کارشناسان مجتمع نطنز به خبرنگار رسانه ملی می‌گوید بر اثر اقدام خرابکارانه دشمن جریان برق برخی سانتریفیوژهای نطنز دچار ‌اشکال شد که با تلاش شبانه‌روزی متخصصان کشورمان روند جایگزینی سانتریفیوژهای آسیب‌دیده انجام شده است. ابراهیم عزیزی، رئیس ‌کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم در پایان این بازدید تاکید کرد برخی سانتریفیوژها به واسطه اختلال در سیستم برق دچار آسیب شدند اما این اقدام خرابکارانه به آن شکلی که دشمن مدعی شده نبوده و هیچ‌گونه خسارتی به اماکن و تاسیسات نطنز وارد نشده است.
عامل اقدام خرابکارانه در نطنز توسط وزارت اطلاعات مورد شناسایی قرار گرفته است. فرد مورد نظر 43ساله است و «رضا کریمی» نام دارد. او قبل از حادثه تروریستی در نطنز از کشور متواری شده و اکنون نیز با شناسایی وی اقدامات لازم از طریق پلیس اینترپل برای دستگیری و بازگرداندن وی به ایران انجام گرفته است.
براساس گزارش‌های وزارت اطلاعات پس از ترور شهید فخری‌زاده، رژیم صهیونیستی زنجیره‌ای از اقدامات تروریستی و خرابکارانه را طراحی کرده بود که تمامی آنها شناسایی و خنثی شده و افرادی در رابطه با این اقدامات دستگیر شده‌اند.
اقدام خرابکارانه در مجتمع نطنز نه تنها جریان غنی‌سازی صلح آمیز هسته‌ای کشورمان را متوقف نکرده بلکه این اقدام باعث شد تا کشورمان گام بلند خود را برای غنی‌سازی 60 درصد بردارد که روز گذشته خبری افتخارآمیز در این ارتباط منتشر شده که نخستین محصول غنی‌سازی 60 درصد از سانتریفیوژهای ایرانی (IR6) به دست آمده است.