kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۸۷۳
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲

اخبار کوتاه از فوتبال



پنجعلی: خصوصی‌‌سازی یعنی نزدیکانشان بیایند و مدتی باشند
کاپیتان اسبق تیم ملی گفت: فکر نمی‌کنم اگر استقلال و پرسپولیس وارد بورس شوند، مردم استقبال کنند؛ مگر اینکه کسی حواسش نباشد یا خدای ناکرده خون به مغزش نرسد. محمد پنجعلی در مورد بحث خصوصی‌‌سازی استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: اصلا خصوصی‌‌سازی به معنی واقعی کلمه وجود ندارد. ما خصوصی‌‌سازی را نه معنی کرده و نه توانسته‌ایم به جامعه تفهیم کنیم که یعنی چه؟ مگر می‌شود با دو تیم فوتبال را خصوصی کرد؟ خیلی راحت می‌گوییم می‌خواهیم این دو باشگاه را خصوصی کنیم. این کار به یک پروسه 10 تا 15 ساله نیاز دارد.وی افزود: مهم‌ترین درآمد باشگاه‌ها در این پروسه حق پخش بازی‌هاست. آیا می‌توانید آن را بگیرید؟ آیا باشگاه‌ها می‌توانند تلویزیون خصوصی داشته باشند؟ اصلاً امکان ندارد. در صورتیکه در دنیا 65 درصد درآمد باشگاه‌ها از حق پخش تأمین می‌شود.وی در مورد اینکه سال گذشته بارها اعلام شد دو باشگاه تا پایان سال99 واگذار می‌شوند اما هیچ اتفاقی نیفتاد، اظهار داشت: همه می‌دانیم که دولت هیچ موقع نمی‌تواند این کار را انجام بدهد چون از دستش بر نمی‌آید. مراجعی بالاتر از وزارت ورزش تصمیم‌گیرنده هستند. خصوصی ‌سازی که صحبتش می‌شود در همین حد است که شخصی را از دوستان و نزدیکان بیاورند و مدتی باشند. در یک سال 5 مدیرعامل عوض شد. هیچ کجای دنیا این اتفاق نمی‌افتد. 40 سال است می‌گوییم استقلال و پرسپولیس خصوصی می‌شوند پس چرا هیچ اتفاقی نیفتاده؟ آنچه در دنیا مرسوم است، چیزی نیست که ما می‌خواهیم انجام بدهیم. مشکلات عدیده‌ای وجود دارد و نمی‌توانیم این کار را انجام بدهیم. باید خون تازه‌ای در تمام امور تزریق شود و یک سری بروند و در خانه بنشینند.وی در پاسخ به این سؤال که با وضعیت فعلی بورس آیا اگر این دو باشگاه وارد بورس شوند، اتفاق خاصی می‌افتد و مردم از آن استقبال می‌کنند، گفت: من فکر نمی‌کنم؛ مگر اینکه کسی حواسش نباشد یا خدای ناکرده خون به مغزش نرسد.
پیکر دست نشان در آرامگاه سید ملال قائمشهر آرام گرفت
پیکر مرحوم نادر دست نشان، پیشکسوت و مربی فوتبال که روز گذشته به علت ویروس کرونا درگذشت، ظهر دیروز بعد از انتقال به ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر، تشییع و با حضور تعدادی از اعضای خانواده، دوستان، پیشکسوتان فوتبال قائشمهر نظیر حسین مسگر ساروی، محمود اسدی، پیروز جغتاپور، مرتضی صادقی و همچنین بازیکنان و کادر فنی تیم نساجی مثل ساکت الهامی، میثم بائو، فرهاد کوچک‌زاده، اسماعیلی اسماعیلی و همین‌طور شاگردانش در آرامگاه «سید ملال» واقع در قائمشهر آرام گرفت.با توجه به شیوع کرونا و به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خانواده وی روز جمعه گذشته با عذرخواهی از تمام دوستداران و اهالی فوتبال، اعلام کرد که از هر گونه تجمع در طول تشییع و خاکسپاری خودداری شود تا در زمان مناسب، مراسمی در خور شان این پیشکسوت فوتبال برگزار شود. با این وجود، در حین تشییع و خاکسپاری وی، علاقه مندان خودشان را به ورزشگاه وطنی و همچنین آرامگاه محل خاکسپاری رساندند و برای ستاره اسبق نساجی و شمال ایران، شعارهایی را سر دادند.
پیشنهاد رسمی آ.اک به حسینی
باشگاه آ.اک یونان پیشنهاد رسمی خود برای جذب مدافع ایرانی ترابزون‌اسپور را ارائه کرد. در هفته‌های گذشته رسانه‌های یونان از پیشنهاد آ.اک یونان به مجید حسینی مدافع ترابزون اسپور خبر داده بودند و مدیر برنامه این بازیکن نیز این خبر را تایید کرد و اعلام نمود در حال مذاکره هستند.در جدیدترین خبر در این زمینه سایت «Sport- Fm» یونان خبر داد پیشنهاد رسمی باشگاه آ.اک با دستمزد 600 هزار یورویی برای هر سال به دست مجید حسینی مدافع ترابزون اسپور رسیده است.این مدافع ایرانی هنوز به پیشنهاد تمدید قرارداد ترابزون اسپور پاسخی نداده و به نظر می‌رسد می‌خواهد از این تیم جدا شود و در فصل آینده با تیم جدیدی به میدان برود.