kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۸۳۸
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴
مقاومت در فضای مجازی

نظر شهید همت درباره انقلاب اسلامی





شهید همت در میان نیروهای بسیجی لشکر ٢٧ محمد رسول‌الله(ص) که خود را برای عملیات والفجر یک آماده می‌کردند، به ارائه نظرش درباره ماهیت انقلاب اسلامی پرداخت.
به گزارش تارنمای مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، سخنان منتشرنشده از شهید محمدابراهیم همت در بحبوحه آغاز عملیات والفجر یک که در جمع نیروهای بسیجی ٥ گردان از لشکر ٢٧ محمد رسول‌الله(ص) در چنانه استان خوزستان در روز دهم فروردین‌ماه سال ۶۲ ایراد کرده است، منتشر شد.
در بخشی از این سخنرانی، شهید همت نظر خود را درباره انقلاب اسلامی مطرح کرده و گوید:
«ما اگر در طول تاریخ و پس از ائمه معصوم‌(ع) نمونه‌ای بخواهیم از انقلابات الهی پیدا کنیم، بهترین نمونه، الگوترین شیوه و بارزترین نماد و حرکت در جهت اسلام عزیز و تشیع سرخ، انقلاب اسلامی ایران است که نمودارش و شتابش و موجش اکنون همه جای جهان را فرا گرفته است.»
در عملیات والفجر یک که از ۲۰ فروردین‌ماه سال ۶۲ آغاز شد و ۶ روز به طول انجامید، ۸ لشکر از سپاه پاسداران و ۲ لشکر، ۳ تیپ و یک گردان از نیروی زمینی ارتش ایران و به عبارت دیگر ۳۰ گردان از ارتش و ۸۰ گردان از سپاه مشارکت داشتند.
در پایان این عملیات تعداد ۶۷۵۰ تن از نیروهای دشمن کشته، زخمی و اسیر شدند. ۹۸ دستگاه ‌تانک و نفربر زرهی منهدم، ۵ فروند بالگرد ساقط و سه واحد ۵۵۰ نفری جیش‌الشعبی، سه گردان کماندویی و ۴ گردان مکانیزه آسیب دید. همچنین بخشی از بلندی‌های حمرین، چندین روستا در حاشیه رودخانه دویرج و پاسگاه مرزی پیچ انگیزه آزاد شد که در مجموع ۱۵۰ کیلومتر وسعت را دربر می‌گرفت.