kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۸۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲
نماینده مردم آبادان در مجلس:

فعالیت فرد خارج‌نشین در یکی از معاونت‌های منطقه آزاد و اروند غیرقانونی است

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت فردی که خانواده‌اش هم‌اکنون ساکن کانادا هستند در یکی از معاونت‌های مهم منطقه آزاد اروند غیرقانونی و سوال‌برانگیز است.


به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، محمدسعید انصاری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: رسانه‌ها پیگیری کنند علت به‌کارگیری نیروهای پروازی آن هم در رده‌های غیرضروری حتی کارمند و نادیده گرفته شدن جوانان توانمند و بااستعداد آبادان و خرمشهر چیست؟
نماینده مردم آبادان در مجلس با دفاع از درخواست استاندار خوزستان از رسانه‌ها برای تحلیل عملکرد سازمان منطقه آزاد اروند گفت:‌ منطقه آزاد اروند را نمی‌توان با وعده و وعید به سرانجام رساند. مردم آبادان و خرمشهر دیگر ناامید و سرخورده شده‌اند زیرا تا به امروز هیچ اتفاق عینی از این سازمان ندیده‌اند.
وی با اشاره به اینکه شنیده شده است که یکی از مدیران ارشد سازمان منطقه آزاد اروند دارای گرین کارت کشور کانادا و خانواده‌اش هم‌اکنون ساکن آنجا هستند گفت: جای سوال است که چه ضرورتی برای استفاده غیرقانونی از چنین نیرویی وجود داشته است.
وی با اشاره به اینکه اساسا قانون، استفاده از مدیرانی که گرین کارت اقامت در کشورهای خارجی دارند را در پست‌های مهم و حساس منع کرده است، اظهار داشت: مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند بایستی به افکار عمومی در این زمینه پاسخ دهد که علت و ضرورت استفاده از چنین نیروهایی چه بوده است آیا در آبادان و خرمشهر نیروی متخصص در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی وجود ندارد که ناگزیر به استفاده از نیروهای پروازی یا مقیم خارج شده‌اند.
انصاری با اشاره به مشکل جدی بیکاری در شهرهای آبادان و خرمشهر خواستار پاسخگویی مدیران منطقه آزاد اروند در خصوص حل این مشکل جدی شد.
وی با انتقاد از نحوه به کارگیری نیروها و انتصاب مدیران در این سازمان اظهار داشت: رسانه‌ها بررسی کنند که عموم مدیران این سازمان چه نسبت فامیلی با همدیگر دارند.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عضویت دبیر شورایعالی امنیت ملی در هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند گفت: مردم از علی شمخانی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی انتظار دارند در خصوص تقویت نیروهای بومی در سازمان منطقه آزاد اروند پیگیری جدی از خود نشان دهد.