kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۸۱۶
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
تجمع دانشجویان مقابل سایت نطنز

اعلام حمایت از صنعت هسته‌ای و درخواست مجازات عاملان خرابکاری اخیر

جمعی از دانشجویان سراسر کشور با حضور در مقابل سایت هسته‌ای نطنز حمایت خود را از صنعت هسته‌ای کشور اعلام کرده و خواستار مجازات عاملان خرابکاری اخیر در این سایت شدند.




جمعی از دانشجویان انقلابی سراسر کشور با حضور در مقابل مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن (سایت هسته‌ای نطنز) حمایت خود را از صنعت هسته‌ای کشور اعلام کرده و اقدام جنایتکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در این سایت را محکوم کردند.
به گزارش فارس، دانشجویان انقلابی همچنین با سر دادن شعارهایی نسبت به موضع‌گیری منفعلانه برخی مسئولان دولتی و دیپلماسی نسبت به این اقدام تروریستی انتقاد کردند.
تجمع‌کنندگان خواستار پاسخگویی قاطع نسبت به این اقدام تروریستی و مجازات آمران و عاملان این اقدام شدند.
دانشجویان با سردادن شعارهایی همچون «الله اکبر»، ‌«مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا» و «دولت بی‌کفایت مایه ننگ ملت»، خواستار اخراج بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از کشورمان شدند.
آنها همچنین با در دست داشتن تصاویر شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده یاد این شهدا را گرامی داشتند.
دانشجویان دست‌نوشته‌هایی را با خود همراه داشتند که روی آن مطالبی در انتقاد از مواضع منفعلانه برخی مسئولان و همچنین مطالبات خود برای پاسخگویی به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را نوشته بودند.
دانشجویان همچنین با تشکیل زنجیره انسانی در مقابل سایت هسته‌ای نطنز حمایت خود را از فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان اعلام کردند‌.
دانشجویان در این تجمع با سردادن شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.
درخواست دانشجویان برای پاسخ قاطع به اقدامات جنایتکارانه دشمنان
دانشجویان در این تجمع با قرائت بیانیه‌‌ای خواستار پاسخ قاطع به خرابکاری در نطنز شده و تاکید کردند: در صورت ادامه‌ روندی که در برابر اقدامات تروریستی و جنایتکارانه اخیر در پیش گرفته شده است، همچنان شاهد خدشه‌های بیشتر بر عزت ملی و اقتدار دفاعی ایران عزیز خواهیم بود.
در این بیانیه همچنین آمده است: پس از ترور پدر دانشمند برجسته‌ هسته‌ای ایران -شهید محسن فخری زاده- در ادامه‌ ترور دانشمندان هسته‌ای‌مان، صبح بیست و دوم فروردین ماه و در فاصله کمتر از یک سال از خرابکاری تیرماه ۹۹ در سایت نطنز، شاهد تروریسم هسته‌ای در تأسیسات نطنز به دست رژیم غاصب صهیونیستی بودیم.
دانشجویان تصریح کردند: وقاحت دشمن در اقدامات اخیر حاصل سیاست تنش‌زدایی و مصلحت‌اندیشی‌های منافقانه مسئولان وقت دولت است که بی‌هیچ عبرتی از تجربیات تلخ اعتماد به آمریکا، ندای مذاکره‌ مجدد سر داده و همزمان با حادثه‌ نطنز، حقیرانه سر میز مذاکره با عاملین و حامیان این اقدام تروریستی می‌نشینند. مگر از اعتماد به غرب و مذاکره‌های قبلی و برجام، جز تکرار مکرر نقض‌عهدهای غربیان انتظار می‌رفت؟ چرا به جای درس گرفتن از اعتماد به شغال، به سگ زرد رو می‌آورید؟