kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۸۰۴
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹
با فوت 328 بیمار دیگر

مجموع قربانیان کرونا در کشور از ۶۶ هزار نفر گذشت

وزارت بهداشت از شناسایی ۲۵ هزار و ۲۶۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ و فوت 328 بیمار کرونایی دیگر خبر داد.




به گزارش وبدا، در اطلاعیه مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمده است: «از 26 تا ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵ هزار و ۲۶۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۲۰۷ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۱۹۴ هزار و ۱۳۳ نفر رسید.
متاسفانه در طول این مدت، ۳۲۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۶ هزار و ۸ نفر رسید.
خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۷۶۱ هزار و ۴۹۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین چهار هزار و ۶۵۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۱۴ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۷۷۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است
تا کنون ۳۷۲ هزار و ۳۶۲ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۱۲ هزار و ۱۰۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۴۸۴ هزار و ۴۷۰ دُز رسید.»
برخی شهر‌ها در وضع «فوق قرمز» قرار دارند
سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: رنگ بندی جدید کرونایی صحت ندارد و هیچ شهری سیاه نیست.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا رئیسی افزود: اینکه رنگ بندی شهر‌ها در وضع‌های مختلف و سیاه قرار گرفته یک تحلیل کارشناسی بوده است.
رئیسی ادامه داد: در برخی از شهر‌ها با توجه به اینکه در وضع قرمز هستند، ولی شاخص خیلی بالا رفته است و اگر رنگ بندی را در نظر بگیریم در وضع «فوق قرمز» قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه مبنای رسمی اعلام رنگ بندی شهرها، ستاد ملی مقابله با کرونا است، گفت: رنگ بندی‌های جدید که اعلام می‌شود صحت ندارد و رنگ سیاه نداریم و باید رنگ بندی که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌کند و ازطریق وزارت کشور به استانداری‌ها ابلاغ می‌شود، مبنای عمل قرار گیرد. درحال حاضر وضع ۶۳ شهر از شاخص شهر‌های قرمز بالاتر است.
تمدید محدودیت‌های کرونایی تا پایان هفته
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه محدودیت‌ها تا پایان هفته پیش رو تمدید شده است، افزود: در حال حاضر به اقدام و اجرای دقیق شیوه نامه‌ها و محدودیت نیاز داریم و برای اجرای این محدودیت‌ها باید تلاش بیشتری توسط همه دستگاه‌ها انجام شود؛ البته رفته‌رفته اجرای محدودیت‌ها بهتر شده و شاخص‌ها بیانگر این است که میزان رعایت دستورالعمل‌ها افزایش پیدا کرده است.
رئیسی با اشاره به اینکه محدودیت جدیدی نداریم، گفت: زمانی که در وضع قرمز قرار داریم به معنای محدودیت بسیار شدید است که باید شیوه نامه‌ها دقیق رعایت شود.
به گفته وی، تا پايان فروردين یک ميليون ۳۰۰ هزار نفر واکسيناسيون خواهند شد.
مأموریت‌های کرونایی اورژانس تهران پنج برابر شده
معاون فنی و عملیات اورژانس تهران گفت: در روز‌های اخیر تعداد مأموریت‌های کرونایی اورژانس تهران پنج برابر شده است.
سیدحسن حسینی زاده در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: با شروع موج چهارم کرونا شاهد افزایش ۵۰۰‌درصدی مأموریت‌های کرونا هستیم و تعداد تماس‌ها در هر شبانه‌روز به شدت افزایش یافته است.
حسینی زاده ادامه داد: تماس‌های مردمی درخصوص مشاوره کرونا نسبت به نیمه دوم اسفند سال ۹۹، رشد ۷۰۰ درصدی داشته است به طوری‌که روزانه ۲۸ هزار تماس مشاوره کرونا داریم که بخش قابل توجهی از آنها منجر به اعزام آمبولانس می‌شود.
وی با اشاره به افزایش بار مراجعات به بیمارستان‌ها گفت: گرفتن پذیرش برای بیماران در بیمارستان‌ها سخت‌تر شده است و آمبولانس‌ها روزانه بیماران کرونایی زیادی را به بیمارستان منتقل می‌کنند.
تست فوری کرونا در مبادی مرزی کشور
در حال انجام است
سخنگوی جمعیت هلال احمر از انجام ۲۷ هزار و ۱۴۱ تست فوری کرونا در مبادی مرزی رسمی کشور و ادامه این طرح خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، محمد حسن قوسیان مقدم گفت: اجرای طرح کنترل مسافران در مبادی مرزی رسمی کشور به همراه وزارت بهداشت از بیستم اسفندماه سال گذشته آغاز و تاکنون حدود ۱۶۰ هزار نفر مسافر کنترل شده‌اند.
وی با بیان اینکه تاکنون هشت هزار و ۳۱۷ تست
پی سی آر از مسافران مشکوک به ابتلا بیماری کرونا گرفته شده است، افزود: این طرح با مشارکت ۴۳۱ نیروی عملیاتی در ۱۶ استان کشور در حال اجراست.