kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۸۰۳
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹

امکان اجرای نسخه پیچی الکترونیک در بیش از ۹۰ درصد داروخانه‌ها فراهم شده است




معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: اجرای نسخه الکترونیکی در بیش از ۹۰ درصد از داروخانه‌های کشور امکان‌پذیر شده است.
محمد جهانگیری، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به روند پیشرفت طرح نسخه پیچی الکترونیک در کشور، اظهار داشت: در حال حاضر روند اجرای طرح نسخه پیچی به صورت الکترونیکی در تمام دنیا به دلیل گستردگی حجم کار به صورت کامل انجام نمی‌شود. در شرایط کنونی اجرای این پروژه در کشور پیشرفت زیادی کرده است.
جهانگیری با اشاره به اینکه نسخه پیچی الکترونیکی یک فرآیند مستمر را در کشور طی می‌کند، افزود: اجرای این طرح کمی زمان بر است، اما در حال حاضر اجرای نسخه‌پیچی الکترونیک در بیش از ۹۰ درصد از داروخانه‌های ما امکان‌پذیر شده است و در این خصوص تمام تمهیدات لازم‌اندیشیده شده و زیر ساخت‌های لازم را فراهم کرده‌ایم.
وی بیان کرد: با اجرای طرح نسخه پیچی الکترونیکی در داروخانه‌ها وقت بیماران کمتر گرفته می‌شود و این مسئله باعث شده تا تراکم و ازدحام جمعیت در مطب و داروخانه‌ها کاهش پیدا کند. امروزه سرمایه‌گذاری خوبی برای اجرای کامل طرح نسخه پیچی الکترونیکی در کشور انجام شده است اما باید قبول کرد که معضلاتی در این زمینه هنوز وجود دارد که باید هرچه سریع‌تر برطرف شود.
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: برای انجام نسخه پیچی الکترونیکی باید هر گروه که از سامانه خاصی استفاده می‌کنند به یک سامانه یکپارچه متصل شوند تا این طرح بدون بروز هیچ مشکلی به طور کامل اجرا شود.