kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۷۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲

حوادث کوتاه از کشور


تصادف منجر به فوت
اصفهان - فارس: مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان گفت: واژگونی یک دستگاه خودرو پژو جی‌ال‌ایکس در محور شهرضا - شیراز موجب مرگ یک نفر و جراحت 4 تن شد.
راستین افزود: مصدومان به مراکز درمانی شهرضا منتقل شدند.
حوادث رانندگی خونین در یزد
یزد - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راهور استان یزد گفت: با اعلام خبر تصادفات جرحی در سطح شهر یزد، افسران کارشناس گشت پلیس راهور یزد روز یکشنبه 12 مرحله در صحنه‌های تصادف درون‌شهری حاضر شدند.
وی با اعلام این مطلب که 12 فقره تصادف جرحی 15 مجروح و یک فوتی به جا گذاشت خاطرنشان کرد: یک کشته و 11 مجروح این حوادث را موتورسیکلت سواران به خود اختصاص داده‌اند.
سقوط تانکر سوخت از پل
اراک - باشگاه خبرنگاران: رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور از سرنگونی یک دستگاه تانکر حامل سوخت گاز مایع و سقوط آن از روی پل مهاجران در محور اراک - شوره خبر داد.
سرهنگ حمیدی افزود: در این حادثه راننده تانکر حامل سوخت گاز مایع مجروح شد.
کشف شیشه در سردشت
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در راستای کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی در یکی از روستاهای سردشت اقدام به نگهداری مواد مخدر و اسلحه می‌کنند، ‌رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران فرماندهی قرار گرفت.
یحیی شرفی افزود: با انجام تحقیقات محسوس و غیرمحسوس محل فعالیت افراد مورد نظر شناسایی و پس از کسب دستور قضایی مورد بازرسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: در بازرسی از محل یاد شده 6 کیلو و 94 گرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه، یک قبضه سلاح جنگی کلاش، دو قبضه سلاح شکاری، چهار دستگاه بی‌سیم دستی و دو عدد اسپری دفاع شخصی کشف و ضبط شد و 3 نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
پراید به شتر زد
جاسک - ایرنا: رئیس اورژانس جاده‌ای سیریک گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه پراید با یک شتر در محور سیریک - جاسک، یک نفر کشته و یک نفر مصدوم شد.
محمد قلندری افزود: این حادثه در محدوده روستای پگو از توابع بخش دهستان بیابان بخش مرکزی به وقوع پیوست که بر اثر این حادثه یک مرد 25 ساله اهل و ساکن شهرستان سیریک جان خود را از دست داد.
دختر نوجوان قربانی صاعقه شد
سرویس شهرستان‌ها: دختر 13 ساله اهل شهرستان «سیروان» استان ایلام در اثر برخورد با صاعقه جان خود را از دست داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، این حادثه هنگام حضور این دختر نوجوان اهل روستای «نگل» در زمین‌های کشاورزی منطقه رخ داد.
همچنین در اثر این حادثه یک جوان دیگر نیز زخمی شد.
دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای
بروجرد - فارس: فرمانده انتظامی بروجرد گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یک کلاهبردار با شگردهای خاصی اقدام به کلاهبرداری از بانوان می‌کند، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
دلیری افزود: این فرد خانم‌های مسنی را که زیور‌آلات به همراه داشته شناسایی و سپس با توضیح اینکه در امور خیریه کار کرده و قصد کمک به افراد بی‌بضاعت را دارد، با استفاده از ترفندهای خاص زیورآلات را از آنها گرفته و به سرقت می‌برده است.
وی یادآور شد: ماموران آگاهی با بررسی‌های به عمل آمده متهم را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه آن را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بروجرد ادامه داد: متهم تاکنون به 6 فقره کلاهبرداری به ارزش 97 میلیون ریال اعتراف کرده است.
جاعل حرفه‌ای به دام افتاد
قزوین - فارس: رئیس پلیس آگاهی قزوین گفت: ماموران پلیس آگاهی این استان از فعالیت فردی در زمینه اسناد بیمه سازمان تامین اجتماعی در این استان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
حسینی‌نژاد با اشاره به اینکه متهم 43 ساله در خانه پدری خود مخفی شده بود، گفت: این متهم با دریافت وجه نقد از مردم اقدام به صدور دفترچه بیمه جعلی می‌کرد که پس از دستگیری مورد بازجویی قرار گرفت.
وی اظهار کرد: متهم در بازجویی‌های به عمل آمده به ارتکاب چهار فقره از این نوع جعل اعتراف کرد و با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.
سرقت اینترنتی از جیب پدر
قم - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس فتای استان قم گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه به صورت اینترنتی از حساب بانکی وی مقادیر قابل توجهی پول برداشت شده است،  شناسایی عامل آن در دستور کار ماموران فتا استان قم قرار گرفت.
سرهنگ محمد رضایی افزود: با اقدامات فنی و تخصصی مشخص شد تمامی برداشت‌ها از درون منزل خود شاکی انجام شده است.
وی ادامه داد: طی تحقیقات از دختر خانواده مشخص شد نامبرده این مبالغ را بدون اطلاع پدر خود از حسابش برداشت می‌کرده که در نهایت پرونده تکمیل و به دادسرا ارسال شد.
انهدام باند توزیع داروی تقلبی
سرویس شهرستان‌ها: رئيس پلیس فتای غرب استان تهران گفت: در راستای رصد و ایمن‌سازی فضای مجازی جهت استفاده شهروندان، کارشناسان پلیس فتا موفق به شناسایی وبلاگی شدند که با فروش داروهای تقلبی، تاریخ گذشته و غیرمجاز، سلامتی و جان مردم را به خطر می‌انداختند.
سرهنگ باقریان تصریح کرد: با شناسایی وبلاگ مذکور برای جلوگیری از به خطر افتادن سلامتی مردم، کارشناسان پلیس وارد عمل شده و با انجام اقدامات فنی و تخصصی، محل فعالیت بزهکاران را در شهر اندیشه شناسایی کردند.
در این ارتباط 2 نفر دستگیر و روانه زندان شدند.
توقیف لاستیک احتکاری
سرویس شهرستان‌ها: رئيس پلیس آگاهی خراسان‌ رضوی گفت: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر اینکه فردی با دایر کردن شرکتی در کوی سیدی مشهد  اقدام به احتکار لاستیک انواع خودروها کرده است، بررسی این موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس‌ آگاهی قرار گرفت.
سرهنگ بیدمشکی اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع مراتب در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی قرار گرفت و ماموران برای بررسی صحت موضوع بلافاصله با هماهنگی مقام قضایی به محل عزیمت و اقدام به تحقیقات نامحسوس در این خصوص کردند.
در بازرسی به عمل آمده از انبار شرکت تعداد 4 هزار و 953 حلقه انواع لاستیک خودرو سواری و باری به ارزش 7 میلیارد ریال کشف و ضبط و یک نفر متهم دستگیر شد.
منزل مسکونی آتش گرفت
شفت - فارس: یک باب منزل مسکونی در مرکز دهستان نصیرمحله بخش احمدسرگوراب این شهرستان شامگاه پنجشنبه دچار حریق شد.
این آتش‌سوزی که به گفته شاهدان عینی به  دلیل انفجار آب‌گرمکن رخ داده، خسارت جانی را به دنبال نداشت اما به ساختمان خسارت جدی رسید.نیروهای آتش‌نشانی شهرهای احمدسرگوراب و شفت پس از یک ساعت تلاش، موفق به اطفای حریق شدند و از سرایت آتش به دیگر منازل جلوگیری کردند.