kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۷۲
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲

اخبار کوتاه


بسته حمایتی بیماران خاص در انتظار بودجه
وزیر بهداشت اعلام کرد: از نظر ما همه چیز برای اجرای بسته حمایتی از بیماران خاص و صعب‌العلاج آماده است اما اگر بودجه آن تامین نشود اجرایی نخواهد شد که بخواهیم بعدا تعطیلش کنیم.
سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در ادامه گفت: اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این طرح باید از مسیر ردیف بودجه‌ای سال 93 تامین شود و همین‌طور از بحث هدفمندی یارانه‌ها که امیدواریم هرچه زودتر اختصاص یابند.
تهیه طرح مدون آموزش زوجین در مساجد تا آبان ماه
مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: قرار است تا سه ماه آینده طرح مدونی برای آموزش زوجین در مساجد تهیه کنیم تا مساجد در چارچوب واحدی به ارائه دوره‌های آموزشی برای زوجین بپردازند.
بهمنی در عین حال افزود: هم‌اکنون دوره‌های آموزشی زوجین با حضور نخبگان محلی، روحانیون متبحر در حوزه ازدواج و روانشناسان در مساجد استان‌ها از جمله برخی مسجدهای تهران برگزار می‌شود.
برگزاری اولین نشست مجمع خیران ازدواج کشور
نشست خبری اولین مجمع خیران ازدواج کشور با  حضور دکتر محمود گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان صبح امروز در ساختمان شماره 2 وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.در بخشی از این نشست، مصطفی نظری از اعضای هیئت مدیره مجمع با اشاره به تنظیم متن اساسنامه مجمع گفت: اساسنامه مجمع در اردیبهشت ماه سال جاری تصویب و برای صدور پروانه تسلیم مراجع ذی‌صلاح شده است.در بخش دیگری از این نشست دکتر محمود گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و از اعضای هیئت امنای مجمع با اشاره به اینکه در تمام سازمان‌ها ستاد ملی جوانان تشکیل شده است، بیان کرد: مجمع خیران ازدواج نقش هماهنگ‌کننده برنامه‌ریز و منسجم  را در این زمینه ایفا خواهد کرد.
سرویس مدارس دانش‌آموزان استثنایی رایگان می‌شود
با حمایت شهردار تهران، سرویس‌ مدارس دانش‌آموزی استثنایی از اول مهر رایگان می‌شود.
به گفته مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران سال گذشته طرحی در این خصوص در صحن شورا بررسی شد تا خدمات رایگانی در حوزه ایاب و ذهاب به دانش‌آموزان داده شود.
وی تصریح کرد: در آن زمان شهرداری تهران موظف شد که در متمم بودجه سال گذشته خود، سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی را مد نظر قرار دهد که این کار مهر امسال اجرا می‌شود.
زورگیر بهشت‌زهرا(س)
دستگیر شد
رئیس کلانتری 205 صحن مطهر از دستگیری سارقی خبر داد که با طعمه قرار دادن بچه خود اقدام به زورگیری از مردم در حوالی قطعات قدیمی بهشت‌زهرا(س) می‌کرد.
سرگرد سعیدی در گفت‌وگو با تسنیم این سارق خشن و قوی هیکل به بهانه دریافت کمک برای پسر بچه مبتلا به سرطانش به قربانیان خود که بیشتر زنان تنها بودند، نزدیک شده و اقدام به سرقت از آنان می‌کرد.
وی تاکید کرد: این سارق زورگیر بالاخره چند روز پیش در قطعه 89 بهشت‌زهرا(س) در دام گروه گشت کلانتری 205 صحن گرفتار شد.
مشمولان فارغ‌التحصیل
 خود را معرفی ‌کنند
سازمان وظیفه عمومی ناجا کلیه مشمولان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها را که برگ آماده به خدمت در اختیار دارند به خدمت فراخواند.
سازمان وظیفه عمومی ناجا در این اطلاعیه تاکید کرده است: کلیه مشمولان فارغ‌التحصیل دانشگاهی که تاریخ اعزام آنان یکم شهریور ماه سال 93 است باید روز شنبه اول شهریور ماه سال جاری در محل و ساعتی که در برگ معرفی‌نامه خود درج شده است در مراکز آموزش نیروهای مسلح حضور یابند.
نامه ابتکار به بان‌کی‌مون
 درباره غزه
رئیس سازمان محیط زیست با ارسال نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل خواستار اقدام فوری برای کاهش اثرات انسانی ناشی از بحران محیط زیستی غزه شد.
معصومه ابتکار در این نامه که یکشنبه 19 مرداد ارسال شده است ضمن یادآوری تعهدات سازمان ملل برای حفاظت از صلح و امنیت بشری از بان‌کی‌مون خواست تا با اقدامی فوری مانع افزایش اثرات انسانی ناشی از بحران محیط‌زیستی در غزه شود.