kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۷۰۰
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱
امیر حسن‌نژاد اعلام کرد

هدف‌گذاری نزاجا برای تولید شبیه‌سازی‌های پهپادی

فرمانده گروه پهپاد حضرت ولی عصر(عج) نیروی زمینی ارتش از هدف‌گذاری این گروه جهت تولید انواع شبیه‌سازی‌های پهپادی در سال جاری خبر داد.



امیر شهرام حسن‌نژاد، فرمانده گروه پهپاد حضرت ولی عصر (عج) نیروی زمینی ارتش در نشست خبری به مناسبت ۲۹ فروردین سالروز گرامیداشت حماسه‌سازان نیروی زمینی ارتش، گفت: بدون شک یکی از برکات انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ثبات، امنیت و حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران بود که در این زمینه نیروهای مسلح نقش بسیار سازنده و بی‌بدیلی ایفا کردند.
به گزارش مهر، وی خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌های مهم گام دوم انقلاب که در حقیقت ریل‌گذاری فرماندهی کل قوا در حوزه رشد و تعالی جمهوری اسلامی ایران است، علم و پژوهش است. پهپادها نتیجه علم، پژوهش و تفکر بومی ارتش و نیروهای مسلح ما هستند؛ این علم در کشور ما نهادینه شده و خروجی این علم و فناوری ظهور قدرت پهپادی در آجا (ارتش) و نزاجا در زمان تحریم‌ها بوده است. زمانی که تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت، در همین فضا پهپاد ارتش نزاجا نیز شکل گرفت.
امیر حسن‌نژاد با‌ اشاره به برنامه‌های گروه پهپاد نزاجا در سال جاری نیز، گفت: در سال ۱۴۰۰ در حوزه پهپاد با تدابیر فرمانده نزاجا و نخبگان نیروی زمینی ارتش در چند حوزه هدف‌گذاری هوایی کرده‌ایم که توسعه ساختاری، سازمان و آمایش برای افزایش کیفیت رصد از جمله این برنامه‌هاست. ما در این زمینه به دنبال ایجاد یک پوشش موزائیک در مناطق مرزی هستیم و باید بتوانیم دشمن را قبل از ورود به مرزها و آن‌سوی مرزها متوقف کنیم. یکی از ابزارهایی که می‌تواند در حوزه ساختاری و آمایشی به ما کمک کند، قطعاً پهپادها هستند.
فرمانده گروه پهپاد حضرت ولی عصر (عج) نزاجا توسعه تجهیزات بومی را از دیگر برنامه‌های این گروه در سال جاری عنوان کرد و افزود: امروز در حوزه تجهیزات پهپادی به لبه علم رسیدیم و با تدابیر فرمانده نزاجا در سال جاری به دنبال تکمیل چرخه تولید و تأمین پهپاد و تجهیزات جانبی آن در گروه پهپاد هستیم.
وی توسعه نیروی انسانی متخصص را سومین برنامه این یگان برشمرد و خاطرنشان کرد: جذب، آموزش و به‌کارگیری و ارتقای توانمندی‌های آموزشی و علمی و میدانی جوانان از اهداف ما در سال ۱۴۰۰ است.
امیر حسن‌نژاد گفت: در سال جاری رزمایش‌هایی را برنامه‌ریزی خواهیم کرد که گروه پهپادی در آن جزو محورهای اصلی باشد. در کنار سایر توانمندی‌های نزاجا اعم از توان واکنش سریع، رژه‌ای، توپخانه و هوانیروز، پهپاد به‌عنوان یک پازل تکمیل‌کننده در حوزه آمادگی و توان رزمی می‌تواند به نیروی زمینی کمک کند.
فرمانده گروه پهپاد حضرت ولی عصر (عج) نیروی زمینی ارتش همچنین در پاسخ به پرسشی درباره فعالیت پژوهشکده پهپاد گروه پهپاد نزاجا، بیان داشت: در این پژوهشکده دو کار انجام می‌دهیم. نخست مطالعه علوم نظری و دیگری پیگیری مباحث صنعتی است.
وی اظهار داشت: ایده‌ای که در سال ۱۴۰۰ به دنبال آن هستیم، تولید انواع شبیه‌سازی‌های پهپادی است.