kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۷۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲

قتل دختر مسلمان در انگلیس

یک دختر مسلمان دانشجوی مقطع دکترا دانشگاه «اسکس» به علت داشتن حجاب اسلامی، 16 بار مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفت و در دم جان سپرد.


پایگاه خبری «هافینگتون‌پست» گزارش داد که یک دختر عربستانی دانشجوی مقطع دکترا در انگلیس در حالیکه در محوطه دانشگاه «اسکس» مشغول قدم زدن بود، به علت داشتن پوشش حجاب اسلامی از پشت هدف ضربات چاقو قرار گرفت و جان باخت.
«ناهید المانعه» 31 ساله در پیاده‌راه این پردیس دانشگاهی 16 مرتبه از پشت هدف ضربات چاقو قرار گرفت، افسران مسئول پرونده بر این باورند که وی به علت بر تن کردن پوشش حجاب، شامل یک مانتوی بلند و روسری هدف ضربات چاقو قرار گرفته است.
بر اساس اعلام پلیس شهر اسکس (در شمال شرقی لندن)، «المانعه» پس از اصابت ضربات چاقو به تنه، گردن و بازوان وی، در دم جان سپرده است.
دانشگاه اسکس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «ناهید المانعه» یک دانشجوی «بسیار سختکوش و باوجدان بود» و انتظار می‌رفت تحصیلات دکترا خود را در اواخر سال جاری میلادی به پایان برساند.
پیکر این دانشجوی مسلمان پس از طی مراحل قانونی به زادگاهش در استان الجوف عربستان منتقل شد، جایی که جمعیت عظیمی برای شرکت در مراسم تشییع وی حضور به هم رسانده بودند.
بر اساس گزارش‌ها، یک مرد 52 ساله در ارتباط با قتل دستگیر شده است.
«عمر علی» رئیس فدراسیون جمعیت‌های دانشجویان مسلمان اعلام کرد «این اولین حمله علیه دانشجویان مسلمان نبوده و آخرین حمله نیز نخواهد بود.
گفتنی است این اتفاق واکنش‌های شدید مردم انگلیس و عربستان سعودی را برانگیخته است.