kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۶۸۷
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰

اظهار نگرانی معاون بنیاد مسکن کشور از روند کند بازسازی در سی‌سخت



معاون بنیاد مسکن کشور از روند کند بازسازی در سی‌سخت اظهار نگرانی کرد و گفت: باید پول به دست مردم برسد.
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عزیزالله مهدیان در نشست ستاد بازسازی شهر سی‌سخت که در محل سالن دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد اظهار کرد: کار بازسازی در روستاها خیلی مشکل نیست ولی در شهر موضوعاتی مانند صدور پروانه و مقدمات پیچیدگی دارد در بررسی‌هایی که کردیم دیدیم ۱۷۶۲ پرونده به بانک معرفی شده و پرونده‌های آنها آماده است.
مهدیان گفت: ولی عقد قرارداد تنها با ۳۱۳ واحد صورت گرفته که خیلی کم است در بحث پرونده‌ها مقداری مشکل داریم سیستمی که برای تهیه طرح در نظر گرفته شده سرعت مطلوبی ندارد که با مسئولان مربوطه به جمع‌بندی خوبی برای رفع این مشکلات رسیدیم تا مردم هر چه زودتر پروانه‌های خود را دریافت کنند.
معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور اظهار داشت: در بازسازی کارهای تعمیری زیاد پیچیده نیست ولی احداثی‌ها نیاز به پروانه دارند و ۹۰۰۰ خانوار باید زمستان زیر سقف بروند که اگر چنین موضوعی حاصل نشود دچار مشکل خواهیم شد.
مهدیان گفت: اعتبارات و تسهیلات بسیار خوب بوده بانک‌های کشور نیز به استان ابلاغ کرده‌اند همه چیز اکنون بسته به استان و شهرستان است و هیچ مشکلی در تهران ندارد و تسهیلات را باید هر چه زودتر در شهرستان پرداخت کنند.
این مسئول در بنیاد مسکن کشور گفت: پروانه‌ها باید هرچه زودتر صادر شود و باید پول دست مردم بدهیم تا کار کنند مهمترین مشکل مردم الان نقدینگی است هر چقدر زودتر پول به مردم داده شود به گرانی و مشکلات دیگر بر نخواهد
 خورد.
وی گفت: بانک‌ها هر کمکی از ما بخواهند در خدمتشان هستیم بانک‌ها هر چقدر نیرو اضافه کنند بنیاد حقوق آنها را خواهد داد آنها می‌توانند از بازنشستگان بانکی استفاده کنند و ما نیز حقوق‌ها را به آنها پرداخت خواهیم کرد تا کار خیلی زودتر انجام شود.
مهدیان خاطرنشان کرد: زمانبندی ما برای بازسازی الان باید ۱۲ درصد باشد اما از زمان موعد مقرر خیلی عقب هستیم هرچند مهمترین مشکل ما اکنون این است که بانک‌ها باید پول را بدهند تا کار پیش برود. وی گفت: الان در شهر همه خانه‌ها آماده به کار هستند اما بلاتکلیف برای پول مانده‌اند آنها به ما می‌گویند که نقدینگی نداریم با این وضعیت زمستان زیر سقف نمی‌روند.