kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۶۸۱
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹

اجتماع جمعی از جانبازان 70 درصد چهارمحال و بختیاری در مقابل استانداری

جمعی از جانبازان 70 درصد استان چهارمحال و بختیاری در مقابل استانداری این استان تجمع کردند و خواستار تعیین تکلیف اراضی واگذار شده درسال 1382 به خود شدند.



شهرکرد- خبرنگارکیهان:

نماینده این جانبازان که خود  نیز جانباز 70 درصد است در گفت‌و‌گو با خبرنگارکیهان گفت: قبل از سال 1379 بنیاد مستضعفان  قطعه زمینی به مساحت 34 هزار و 100مترمربع  در دومرحله برای ساخت مسکن جانبازان در قبال دریافت مبلغ 670 میلیون ریال به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان واگذار کرد.
فرشاد ترکی‌، افزود: درهمان سال تعدادی از جانبازان در زمین فوق اقدام به ساخت و ساز مسکن کردند و ساکن شدند.
وی اضافه کرد : درسال 1382و در مرحله دوم بنیاد شهید و امور ایثارگران استان طی صورتجلسه‌ای مقدار 13هزار و 765 مترمربع بقیه زمین را به 166 نفر از جانبازان 70 درصد برای ساخت مسکن واگذار کرد.
وی تصریح کرد: قرار شد این جانبازان با دریافت زمین فوق اقدام به ساخت مسکن کنند که شهرداری جلوی ساخت و ساز آنان را گرفت و اعلام کرد جانبازان می‌بایست برای تغییر کاربری زمین از باغ مسکونی به مسکونی اقدام به تشکیل پرونده در کمیسیون ماده پنج کنند.
ترکی اظهارداشت: درتاریخ 27 فروردین ماه سال 1399 کمیسون ماده پنج با حضور استاندار و دیگر اعضای این کمیسیون تشکیل  شد و با تغییر کاربری این زمین از باغ مسکونی به مسکونی و جابجایی اراضی آموزشی از این زمین به مکانی  دیگر موافقت نمود اما متاسفانه شهرداری شهرکرد این حکم را  تاکنون اجرا نکرده است.
وی تاکید کرد: جانبازان هیچ‌گونه درخواست غیرقانونی ندارند و خواستار اجرای قانون و تسریع درخصوص رفع مشکل زمین‌های واگذار شده به آنان هستند. در ادامه این تجمع‌، مقرر شد که شهرداری شهرکرد با فوریت نسبت به رفع مشکل ساخت و ساز جانبازان در زمین یاد شده اقدام کند.