kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۶۵۷
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷

کلاهبرداری، رشوه و سوء استفاده از موقعیت شغلی در ادارات عربستان



منابع خبری در عربستان می‌گویند چیزی حدود 176 نفر در این کشور به اتهام رشوه خواری، سوءاستفاده از نفوذ شغلی و کلاهبرداری بازداشت شده‌اند.
فساد یکی از مولفه‌های ثابت کشورهای دیکتاتوری است. معمولا در کشورهایی که براساس استبداد اداره    می‌شوند نهادهای مختلف قدرت فاسد شده و این فساد به طبقات و نهادهای پایین‌تر نیز سرایت می‌کند. عربستان از جمله کشورهایی است که تمام قدرت و ثروت در آن در اختیار 7 هزار شاهزاده است که در حوزه‌های مختلف فاسد هستند. به صورت طبیعی مردم عادی و کارمندان با رتبه‌های پایین نیز درگیر این فساد می‌شوند. تشدید روند فساد باعث شده در ماه‌های اخیر دولت برای کنترل افکار عمومی هم که شده، اعلام کند، گروهی از مفسدین را دستگیر کرده است.
در همین راستا، سازمان نظارت و مبارزه با فساد عربستان (النزاهه) از بازداشت ۱۷۶ شهروند و فرد مقیم این کشور و شاغل در ۱۴ نهاد دولتی به اتهام‌های مربوط به رشوه‌خواری، سوءاستفاده از نفوذ شغلی و کلاهبرداری خبر داده است. به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، در بیانیه ‌این سازمان آمده: «تیم‌های کنترل و مبارزه با فساد از طریق انجام ۹۷۱ عملیات دوره‌ای نظارتی در ماه شعبان و تحقیق و بازجویی از ۷۰۰ متهم در پرونده‌های جنایی و اداری، ۱۷۶ شهروند و فرد مقیم این کشور از جمله کارکنان وزارتخانه‌های دولت عربستان را دستگیر کردند».