kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۶۵۵
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷

درخواست غرامت دمشق از آمریکا به خاطر جنگ‌افروزی 10 ساله در سوریه



وزارت خارجه سوریه اعلام کرد، آمریکا باید به خاطر 10 سال جنگ‌افروزی و تخریب سوریه، به این کشور غرامت بپردازد.
وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای، نابودی زیرساخت‌های این کشور را پیامد سیاست‌های جنایتکارانه آمریکا دانست و از واشنگتن بابت این موضوع، درخواست غرامت کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت خارجه سوریه در بیانیه خود اعلام کرد: آمریکا و مزدوران آن در منطقه و جهان، جنگ تروریستی بی‌سابقه‌ای را علیه جمهوری سوریه راه‌انداخته‌اند و معلوم است که این جنگ تروریستی و تروریسم اقتصادی علیه سوریه، صرفا پروژه‌های خرابکارانه و خبیثی است که هدف از آن، تحکیم اشغالگری نظامی آمریکا در منطقه و مقهور کردن ملت‌های منطقه و تامین سلطه اسرائیل بر ظرفیت‌های منطقه است.
وزارت خارجه سوریه در بیانیه خود افزود: به دنبال جنگ تروریستی10 سال اخیر علیه سوریه، آمریکا و سرسپرده‌های آن، علاوه‌بر مزدورانشان، میلیاردها دلار را نیز برای مقابله با دمشق، هزینه کرده است و هدفش این بود که بتواند به سوریه به طور مستقیم تجاوز کند. وزارت خارجه سوریه افزود؛ آمریکا با حمایت از عناصر داعش، زیرساخت‌های سوریه را نابود کرد.
بر اساس این بیانیه، دولت‌های آمریکا حتی دست به چپاول نفت و گندم سوریه زدند و هدفشان این بود که مردم سوریه را گرسنه نگاه دارند. این علاوه‌بر تحریم‌های ظالمانه موسوم به «قانون قیصر» است.
وزارت خارجه سوریه افزود: ورود و خروج غیرقانونی آمریکا در مرز سوریه و عراق و ورود کامیون‌های حامل سلاح و تجهیزات برای تروریست و قاچاق نفت و گندم سوریه به شمال عراق، نقض مستقیم حاکمیت دو کشور برادر عراق و سوریه و مغایر با قطعنامه‌های شورای امنیت است.