kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۶۰۶
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳

«تله تنش»؛ اسم رمز ممانعت از اقدام بازدارنده(خبر ویژه)

مرور برخی اظهارات و تیتر رسانه‌ها با این محور که «پاسخ عاملان اقدام تروریستی در نطنز را ندهید»، از تقسیم‌کار میان آمریکا و اسرائیل و برخی عناصر سیاسی داخلی حکایت می‌کند؛ تقسیم‌کاری که هدف آن به ضعف کشاندن موضع اقتدار ایران است.



در این زمینه «جلال میرزایی عضو فراکسیون امید در مجلس دهم گفته است: خرابکاری اسرائیل در تاسیسات نطنز نه برای اعمال فشار به آمریکا و اروپا، بلکه برای اعمال فشار به مسئولان ایرانی برای تجدیدنظر در محاسبات خود است»(!)
در همین زمینه، «حسام‌الدین آشنا» مشاور رئیس‌جمهور طی توئیتی با تقلیل یک حادثه تروریستی به قطعی برق می‌نویسد: «آیا باید پاسخ قطع برق در نطنز را با قطع مذاکرات در وین داد؟»
روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد نیز طی مطلبی به این موضوع اشاره کرد و با عنوان «ترک مذاکره به صلاح نیست» روی پیشخوان روزنامه‌‌فروشی‌ها رفت. این در حالی است که کارشناسی که با این روزنامه اصلاح‌طلب گفت‌وگو کرده است بیان می‌کند که نباید اجازه دهیم مذاکرات هسته‌ای بی‌نتیجه و فرسایشی شود. آمریکایی‌ها می‌خواهند ما را قورباغه آب‌پز کنند.
به گزارش جهان‌نیوز همچنین «سیدمحمد صدر» در روزنامه اعتماد نوشت: «نه تنها قابل پذیرش نیست که در پی حادثه نطنز «مذاکرات وین را لغو کنیم» که به نظر می‌رسد اجرای چنین سیاستی دقیقا می‌تواند در راستای منافع اسرائیل باشد.»
بسیاری از کارشناسان مطرح می‌کنند که یک نوع تقسیم کار سخت و نرم از سوی آمریکا و اسرائیل و اروپایی‌ها انجام شده است. آمریکا وعده لغو تحریم‌ها را می‌دهد، اروپایی‌ها ایران را در پای میز مذاکره معطل می‌کنند و اسرائیل نیز به اقدامات خرابکارانه و ترور دانشمندان هسته‌ای روی آورده است.
یادآور می‌شود در زمان اولین اقدام تروریستی در مجتمع نطنز برخی چهره‌های سیاسی گفته بودند که «در زمین آمریکا بازی نمی‌کنیم»!
روزنامه اجاره‌ای آرمان همان زمان،‌ تیتر «تله تنش» را انتخاب کرد.
این گروه توضیح نمی‌دهند که اگر آمریکا و اسرائیل مرتکب کدام جنایت و خسارت شوند، باید واکنش نشان داد و حال آنکه این دو، با یکدیگر همکاری راهبردی به‌ویژه علیه ایران دارند.