kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۵۹۷
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲
نظرسنجی مؤسسه مطالعات و تحقیقات بین‌المللی ابرار معاصر تهران:

70 درصد نخبگان دانشگاهی امضای سند جامع همکاری با چین را ضرورت ایران می‌دانند

یافته‌های نظرسنجی موسسه مطالعات و تحقیقات بین‌المللی ابرار معاصر تهران نشان می‌دهد که حدود 70 درصد نخبگان دانشگاهی کشور اعتقاد دارند راهبرد نگاه به شرق و امضای سند جامع همکاری با چین در روندی کلی ضرورت ایران امروز است.



موسسه مطالعات و تحقیقات بین‌المللی ابرار معاصر تهران به‌تازگی نظرسنجی در مورد نگرش نخبگان دانشگاهی ایران در قبال استراتژی نگاه به شرق جمهوری اسلامی ایران و سند جامع همکاری‌های ایران و چین انجام داده است. در این نظرسنجی 200 نفر از اساتید و نخبگان دانشگاهی کشور از دانشگاه‌های؛ تهران، علامه طباطبایی، تربیت مدرس، دانشگاه شیراز، شهید باهنر کرمان و شهید چمران اهواز، فردوسی مشهد و شیراز مشارکت داشتند.
70 شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعتقاد داشتند راهبرد نگاه به شرق در روندی کلی ضرورت ایران امروز است. در ادامه اگر همراه با یک تنوع‌بخشی در استراتژی بین‌المللی ایران باشد، گامی اساسی و رو به جلو در تحقیق منافع کشور به شمار می‌رود.
همچنین 61.5 درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این سؤال که نگاه شما نسبت به سند جامع همکاری ایران و چین علی‌رغم برخی چالش‌ها در روابط دو کشور و ابهامات موجود در قالب کدام گزاره قابل ارزیابی است؟ اعلام کردند؛ با توجه به واقعیت‏های مرتبط با توزیع قدرت و گذار جهانی و ظرفیت‏های بالقوه دو طرف، همچنین زمینه‏سازی برای کنشگری فعال‏تر اقتصادی، سیاسی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران در نظام بین‏الملل مثبت ارزیابی می‌شود.