kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۵۷۲
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲

«وحید یامین‌پور» چهره هنر انقلاب در سال 99 شد(اخبار ادبی و هنری)

«وحید یامین‌پور» به‌عنوان چهره سال ۱۳۹۹ هنر انقلاب معرفی شد.

اختتامیه هفته هنر انقلاب با معرفی چهره سال ۱۳۹۹ و با حضور مسئولان و مدیران فرهنگی هنری کشور و همچنین هنرمندان متعهد انقلاب اسلامی، دوشنبه شب ۲۳ فروردین‌ماه در محوطه باز حوزه هنری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
در این مراسم، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس ‌سازمان تبلیغات اسلامی در سخنانی کوتاه با قدردانی از هنرمندان انقلابی گفت: قدردان و ممنون تک‌تک بزرگانی هستم که آثار هنری در سطح کیفی بالا خلق کرده‌اند و به خاطر مجاهدت خود هزینه داده‌اند.
محمدمهدی دادمان رئیس‌ حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز گفت: رشد هنر انقلاب در تقاطع سه‌گانه کنش مجاهدانه هنرمند، تأملات اندیشمندانه او و زیست مؤمنانه‌اش رقم می‌خورد و حوزه هنری موظف است و مکلف است تنها به فراهم آوردن این بستر و حمایت کردن این مسیر که ان‌شاءالله موفق شود.
در این مراسم، وحید یامین‌پور به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب انتخاب شد. یامین‌پور پس از دریافت جایزه چهره هنر انقلاب گفت: تعبیر هنر انقلاب و این جایزه برای من خیلی بزرگ است ولی من با این جایزه فریب نخواهم خورد چراکه اندازه کم و کوتاه خودم را می‌دانم.
وی گفت: دنیای پیرامون را دنیایی می‌بینم که دزد انگیزه، الهام پاک و اخلاص است. و گرانقدرترین چیزی که باید به‌دست آوریم انگیزه پرشور و مخلصانه است که به‌سختی به‌دست می‌آید و باید حفظش کرد و دعا می‌کنم از آن محروم نباشیم.