kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۵۶۷
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲

با حضور گسترده هنرمندان جهان؛ «فلسطین تنها نیست»(اخبار ادبی و هنری)

نمایشگاه گزیده‌ای از آثار مسابقه بین‌المللی کارتون، کاریکاتور و پوستر «فلسطین تنها نیست» در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد.

سید مسعود شجاعی ‌طباطبایی دبیر هنری مسابقه و مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در مورد این نمایشگاه گفت: مسابقه بین‌المللی کارتون، کاریکاتور و پوستر «فلسطین تنها نیست» آذرماه سال گذشته همزمان با اعلام دیدگاه‌های مکرون رئیس‌جمهور فرانسه نسبت به اهانت نشریه «هبدو» به پیامبر اسلام و فعالیت‌های سازشکارانه برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، فراخوان خود را برای جذب اثر منتشر کرد.
شجاعی ‌طباطبایی افزود: بیش از سه هزار اثر از ۶۶ کشور در این رویداد شرکت کردند که در این نمایشگاه گزیده‌ای از این آثار در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است. همچنین علاقه‌مندانی که امکان حضور در نمایشگاه را ندارند می‌توانند آثار را در فضای مجازی و با مراجعه به سایت «ایران کارتون» تماشا کنند.
دبیر مسابقه بین‌المللی کارتون، کاریکاتور و پوستر «فلسطین تنها نیست» در پایان گفت: اختتامیه این رویداد همزمان با روز قدس برگزار خواهد شد که برپایی مختصر و آنلاین آن و یا به‌صورت حضوری و گسترده به شرایط کرونایی در آن زمان بستگی دارد.