kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۵۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱

مخالفت مردم بحرین با اعطای تابعیت به اتباع بیگانه

مردم بحرین با برپایی تظاهراتی علیه رژیم آل خلیفه مخالفت خود را با اعطای تابعیت به خارجی‌ها اعلام کردند.


به گزارش خبرگزاری مهر، شهروندان مناطق مختلف بحرین علیه رژیم دیکتاتوری آل خلیفه تظاهرات و با سر دادن شعارهایی اعطای تابعیت به خارجی‌ها را محکوم کردند.
تظاهرکنندگان اعطای تابعیت به خارجی‌ها را نقض حقوق شهروندی از سوی رژیم آل خلیفه دانستند.
آزادی زندانیان سیاسی که تعداد آنان از 3000 نفر فراتر رفته است از دیگر خواسته‌های معترضین بود در میان زندانیان زن و کودک نیز وجود دارد.
از سوی دیگر نهادها و فعالان حقوق بشری در بحرین با اشاره به وخامت وضعیت جسمانی و درمانی بیماران در زندان‌های آل‌خلیفه از عزم خود برای راه‌اندازی کمپین آزادی یک زندانی نابینا خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از «شبکه العالم»، 9 جمعیت فعال در زمینه دفاع از حقوق بشر در بحرین با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: برخورداری از درمان، حق اساسی هر انسانی است و در منشورها و قوانین بین‌المللی که دولت بحرین نیز آنها را امضا کرده بر آن تاکید شده است.
در این بیانیه آمده است: وضعیت حقوق بشر در بحرین به مرحله بسیار خطرناکی رسیده است به گونه‌ای که نهادهای مدنی و سازمان‌های حقوق بشری مجال پرداختن به وضعیت همه قربانیان نقض برنامه‌ریزی شده حقوق بشر را ندارند. از این رو گروهی از سازمان‌های حقوق‌بشری و نهادهای مدنی و فعالان داخل و خارج بحرین تصمیم گرفته‌اند کمپین حقوقی و رسانه‌ای آزادی «جعفر معتوق» را راه اندازی کنند.
جعفر معتوق که بینایی خود را در حادثه‌ای از دست داده است، بدون بازجویی و یا تفهیم اتهام واقعی، به 10 سال زندان محکوم شده است.
این در حالی است که بر پایه رای دادگاه می‌بایست معتوق برای معلوم شدن وضعیت جسمی‌اش به پزشک متخصص ارجاع داده می‌شد، اما رای دادگاه اجرا نشد.