kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۵۴۸
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳
وزیر نیرو:

۲۹۰ طرح آب و برق تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر نیرو گفت: قرار است تا پایان سال، ۲۹۰ طرح با سرمایه‌گذاری ۶۵ هزار میلیارد تومانی افتتاح شود.




رضا اردکانیان در هفته دوم پویش هر هفته الف- ب ایران که در سال ۱۴۰۰ برگزار شد، گفت: امروزه یکی از شیوه‌های ساخت و ساز‌ در امر سد‌سازی، سد‌های لاستیکی است که این خود می‌تواند در گردشگری، ورود آب شور دریا و باز چرخه آب در اراضی کشاورزی بسیار مهم باشد.
او ادامه داد: یکی از راه‌های سریعی که ما را به هدف جمع‌آوری آب‌های سطحی کمک می‌کند، احداث سد‌های لاستیکی است.
وزیر نیرو با بیان اینکه سد‌های لاستیکی با هزینه و تخریب کم راه‌اندازی می‌شود، گفت: جلوگیری از سیلاب، ایجاد اشتغال و بهره‌مندی از جریان پویای رودخانه‌ها از مهم‌ترین مزایای احداث سد‌های لاستیکی است.
وی در ادامه گفت:۸ طرح عمده با سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی هفته گذشته به اجرا درآمد و قرار است تا پایان سال، ۲۹۰ طرح با سرمایه‌گذاری ۶۵ هزار میلیارد تومانی
 افتتاح شود.
وزیر نیرو گفت: امیدواریم نحوه عمل پویش‌ها با کیفیت بالاتری نسبت به سال گذشته به ثمر برسد، طرح‌های ساخت‌و‌سازی و سازوکاری
 اجرایی شود.
اردکانیان در خصوص افتتاح طرح‌ها در سال ۱۴۰۰ افزود: ۳ شبکه آبرسانی، ۱۳ تصفیه‌خانه آب تصفیه‌خانه فاضلاب، نیروگاه حرارتی، برق‌رسانی به ۲۰۶ روستا در سراسر کشور و آبرسانی به بیش از ۴۰۰ روستا با جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر از برنامه‌های ما در دولت دوازدهم است.
این مقام مسئول تصریح کرد: ما برای تابستان امسال برنامه‌ریزی کرده‌ایم و با توجه به محدودیت‌های بارشی امیدواریم بتوانیم آرامش در کشور داشته باشیم.