kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۵۴۵
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳

۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس‌های جدید به تبریز اختصاص یافت



شهردار تبریز گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید اتوبوس‌های جدید ناوگان حمل‌ونقل عمومی این شهر اختصاص یافت.
ایرج شهین‌باهر افزود: این میزان اعتبار از محل ۶۰۰ میلیارد تومان فروش اوراق مشارکت پیش‌بینی شده در بودجه سال ۱۴۰۰ اختصاص یافته است و تلاش می‌شود با فروش این اوراق، اتوبوس‌های جدید خریداری و به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تبریز اضافه می‌شود.
وی اظهار داشت: بر این اساس به دنبال آن هستیم تا از محل تولیدات داخلی که با موتورهای یورو سه خودرو تولید می‌کنند، اتوبوس‌های جدید تامین شود.
شهردار تبریز گفت: با وجود تلاش زیاد برای واردات اتوبوس، تاکنون این کار امکان‌پذیر نشده است و در همین راستا اقدامات لازم برای نوسازی و بهسازی ناوگان اتوبوسرانی انجام شده است.
شهین باهر، ادامه داد: در هفته‌های آتی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس‌های جدید و نوسازی شده و به ناوگان حمل‌ونقل عمومی کلانشهر تبریز اضافه می‌شود.
وی یادآوری کرد: تعدادی از اتوبوس‌های خریداری شده هم اکنون در پارکینگ شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه است که در آینده نزدیک همراه با اتوبوس‌های نوسازی شده وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی می‌شود. بر اساس استانداردهای حمل‌ونقل عمومی، ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه به یک‌هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد، اما در زمان حاضر خدمات اتوبوسرانی در این کلانشهر با حدود ۷۲۱ دستگاه انجام می‌شود.