kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۵۳۵
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱

حوادث شهرستانها



کشف 275رأس گوسفند قاچاق
از جنگل‌های بندرعباس
فرمانده انتظامي شهرستان بندرعباس از کشف275 رأس گوسفند قاچاق به ارزش هشت میلیارد و190 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ تیمور دولتیاری، اظهار داشت: در راستای مبارزه جدی با قاچاق احشام، ماموران یگان امداد این شهرستان با انجام اقدامات  اطلاعاتی از قاچاق چندین رأس دام در جنگل‌های اطراف شهرستان بندرعباس مطلع و پیگیری موضوع رابه صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.
وی افزود: مأموران با تشکیل اکیپی به محل مورد نظر اعزام و با گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی در بازدید از محل 275رأس دام قاچاق کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس ارزش احشام کشف شده را برابر نظر کارشناسان مربوطه هشت میلیارد و190میلیون ریال عنوان وتصریح کرد: تلاش مأموران جهت دستگیری قاچاقچیان دردستور کاراین پلیس است.



نشت گاز
جان ۳ نفر را در کرج گرفت
فرمانده انتظامی شهرستان کرج گفت: در اثر وقوع حادثه گاز گرفتگی در یکی از منازل سطح این شهرستان، سه نفر جان خود را از دست دادند.
سرهنگ محمد معظمی گودرزی،  گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر وقوع حادثه گاز گرفتگی در یک منزل مسکونی در منطقه حصارک بالا، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۳۲ حصارک بالا قرار گرفت.
وی ادامه داد: بلافاصله ماموران جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند که طبق نظریه عوامل آتش نشانی دو نفر مرد حدودا ۴۰ و ۵۰ ساله و یک نفر زن حدودا ۳۵ ساله داخل منزل به علت نشت شلنگ گاز آبگرمکن دچار گاز گرفتگی شده و هر سه نفر جان خود را از دست داده‌اند.
وی افزود: اجساد به پزشکی قانونی منتقل و در این خصوص پرونده تشکیل و به پلیس آگاهی استان ارسال شد.



۳۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در نایین کشف شد
ماموران انتظامی شهرستان نایین حین کنترل خودروهای عبوری موفق به شناسایی یک دستگاه خودروی حامل ۳۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش و
تریاک شدند.
سرگرد هادی کیان مهر فرمانده انتظامی نایین گفت که ماموران پاسگاه چوپانان این فرماندهی، یک دستگاه خودروی وانت مزدا حامل مواد مخدر را شناسایی و متوقف کردند.
وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق به کشف ۲۰۰ کیلوگرم حشیش و نیز ۱۰۰ کیلوگرم تریاک شدند.
به گفته سرگرد کیان مهر، این مواد از مرزهای شرقی وارد کشور شده بود.
پرونده قضایی این کشف در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته است.



کشف دلار ارز قاچاق
در گمرک پرویزخان
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف 170 هزار دلار ارز قاچاق معادل 42 میلیارد ریال در گمرک «پرویزخان» شهرستان «قصرشیرین» با تلاش ماموران پلیس
خبر داد.
سردار «علی اکبر جاویدان» اظهار داشت: پس از اطلاع ماموران پلیس آگاهی «قصرشیرین» مبنی بر قاچاق ارز از طریق گمرک «پرویزخان»، رسیدگی به موضوع در دستور کار
قرار گرفت.
وی ادامه داد: ماموران پس از حضور و گشت‌های نامحسوس به یک دستگاه کامیون عراقی که راننده آن یک کیف دستی همراه داشت، مشکوک و پس از هماهنگی با مقام قضائی بازرسی‌های لازم را به عمل آوردند.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآور شد: در این بازرسی 170 هزار دلار معادل 42 میلیارد ریال ارز قاچاق پیش از انتقال به آن سوی مرز کشف شد.
سردار جاویدان از دستگیری یک نفر در این خصوص و معرفی به دستگاه قضائی جهت سیر مراحل قانونی و صدور حکم لازم
خبر داد.



۲ محکوم به قصاص
در سقز رهایی یافتند
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: ۲ نفر محکوم به قصاص که در یک نزاع دسته‌جمعی در سقز مرتکب قتل شده بودند، با بخشش اولیای دم رهایی یافتند.
بهادر اسدی اظهار داشت: در سال ۱۳۷۹ و بر اثر نزاع دسته‌جمعی میان چند جوان سقزی، یک فقره قتل در این شهرستان اتفاق افتاد که پس از دستگیری قاتلین و طی مراحل دادرسی نهایتا رای قصاص آنان در دادگاه کیفری استان و در سال
۱۳۹۲صادر شد.
وی افزود: دادستان پرونده این قتل را به شعبه ویژه شوراهای حل اختلاف شهرستان سقز برای صلح و سازش ارجاع داد که با تلاش‌ اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم پرونده به صلح و سازش منجر شد.
اسدی اضافه کرد: این نخستین پرونده قتل در سال جاری بود که با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش منجر شد.
سقز در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.



محور ارتباطی دهستان موگویی بازگشایی شد
شهرکرد- خبرنگار کیهان:
فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: محور ارتباطی دهستان موگویی به چلگرد مرکز این شهرستان که براثر بارش برف بسته شده بود بازگشایی شد.
مرتضی زمان‌پور افزود: هرساله با نخستین بارش برف، مسیر ارتباطی دهستان موگویی مسدود می‌شود و در حدود پنج ماه از سال مردم این منطقه با شهر چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ ارتباطی ندارند و ارتباط اهالی این منطقه صرفاً از طریق 2 مسیر «بزنوید» لرستان و «کلوسه» اصفهان صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه دهستان موگویی دارای 15 روستا با جمعیت افزون بر 5 هزار نفر است اضافه کرد: امسال به سبب حجم کمتر برف و مساعد بودن شرایط جوی عملیات بازگشایی زودتر از موعد مقرر هر سال آغاز شد و با مدت زمان کمتری نیز
به پایان رسید.