kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۵۲۲
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰
مدیرعامل گروه صنعتی مپنا:

ایران جزو ۱۰ کشور صاحب فناوری تولید ترانسفورماتور نیروگاهی است

مدیرعامل گروه صنعتی مپنا وابسته به وزارت نیرو گفت: ایران با تولید ترانسفورماتورهای بزرگ نیروگاهی جزو ۱۰ کشور برتر جهان در این زمینه است.




به گزارش ایرنا، عباس علی‌آبادی در آیین رونمایی از بزرگترین ترانسفورماتور نیروگاهی در گروه تولیدی صنعتی آریاترانسفو شهمیرزاد استان سمنان در گفت‌و‌گو به رسانه‌ها اظهار داشت: تنها در حدود هفت تا هشت کشور جهان به دانش تولید ترانسفورماتورهای بزرگ نیروگاهی دست یافته‌اند و امروز ایران با رونمایی از این نوع ترانسفورماتور به جمع این کشورهای پیشرفته و صاحب فناوری پیوسته است.
وی بیان کرد: ایران در زمینه صنعت برق با توجه به ظرفیتی که دارد با تکیه بر نیروی انسانی توانمند‌، می‌تواند در زمینه تامین نیاز سایر کشورها در این زمینه نقش ایفا کند.
وی ادامه داد: ایران در گذشته ترانسفورماتورهای بزرگ نیروگاهی را از دیگر کشورها وارد می‌کرد، اما اکنون با وجود ظرفیت گروه تولیدی صنعتی آریاترانسفو شهمیرزاد استان سمنان در این زمینه نیز بی‌نیاز شد.
وی با اشاره به ظرفیت‌ گروه تولیدی صنعتی آریاترانسفو شهمیرزاد استان سمنان، اظهار داشت: این واحد تولیدی در صورت حمایت در زمینه‌های مختلف مانند تامین سرمایه می‌تواند علاوه بر تامین نیاز داخل کشور، محصولات خود را به خارج از کشور صادر کند.
علی‌آبادی با اشاره به نیروگاه «رمیله» در عراق به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های نیروگاهی منطقه، خاطرنشان کرد: تمام تجهیزات مورد نیاز این نیروگاه مانند سیم، کابل، ترانس و قطعات به وسیله واحدهای تولیدی داخل کشور تامین شده است.
مدیرعامل گروه صنعتی مپنا وابسته به وزارت نیرو گفت: بیش از ۴۰۰ تا ۵۰۰ پیمانکار داخل کشور در تامین تجهیزات نیروگاه برق رمیله مشارکت دارند.
ترانسفورماتور نیروگاهی که دیروز رونمایی شد با ظرفیت ۳۸۵ مگاولت آمپر و ولتاژ ۲۴۵ کیلو ولت به سفارش گروه مپنا و برای نصب در واحد گازی نیروگاه جدید سیکل ترکیبی دوکوهه اندیمشک (کلاسF) ساخته شده است.