kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۴۹
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰
بن‌بست در مذاکرات آتش‌بس جنگ غزه

بن‌بست در مذاکرات آتش‌بس جنگ غزه موشک‌ها آماده شلیک شدند

کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی ضمن اشاره به اختلافات عمیق در مذاکرات آتش‌بس در قاهره اعلام کرد طرف اسرائیلی و فلسطینی برای از سرگیری جنگ آماده می‌شوند.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در خبری اعلام کرد طرف فلسطینی و اسرائیلی در مذاکرات قاهره به توافق نرسیدند و شدت اختلاف‌ها به حدی است که به زودی جنگ از سر گرفته خواهد شد.
در گزارش این شبکه تلویزیونی همچنین آمده است بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر در لحظات آخر پیشنهادهای جدیدی در طرح آتش‌بس ارائه داده است.
یکی از اعضای هیئت فلسطینی اعلام کرد رژیم صهیونیستی خواستار خلع سلاح مقاومت شده است که با مخالفت طرف فلسطینی روبه‌رو شده و همین مسئله به شکست جلسه مذاکرات منجر شده است.
این در حالی است که پیش از این مطبوعات اسرائیلی از جانبداری مصر از طرف اسرائیلی خبر داده بودند و حتی اعلام کردند که مشکل مذاکرات مشکل میان اسرائیل و فلسطین نیست بلکه مشکل مصر با فلسطینی‌ها به خصوص حماس است.
منابع خبری از تشدید فشارها بر نتانیاهو برای پایان دادن به مذاکرات و تلاش برای از سر راه برداشتن حماس خبر می‌دهند.
در همین رابطه «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی حماس گفت، مذاکرات قاهره با رژیم صهیونیستی به علت تناقض رفتار این رژیم به خانه اول بازگشته است.
وی تاکید کرد، نتانیاهو که اسیر تناقضات داخلی است وارد جنگی هوایی و زمینی شد و در هر دوی آنها شکست خورد و به هیچ یک از اهداف تعیین شده‌اش دست نیافت.
ابومرزوق اظهار داشت، تیم مذاکره‌کننده فلسطینی از هیچ یک از حقوق ملت فلسطین صرف نظر نخواهد کرد و به هیچ وجه با خلع سلاح مقاومت که خواسته طرف اسرائیلی است موافقت نمی‌کند.
وی همچنین گفت، آتش‌بس موقت با رژیم صهیونیستی تمدید نخواهد شد.
تیم مذاکره‌کننده فلسطینی تاکنون چند دور مذاکرات غیرمستقیم با تیم مذاکره‌کننده رژیم اسرائیل با میانجیگری مصر در قاهره برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه برگزار کرده است.
روزنامه شرق‌الاوسط گزارش داد رژیم صهیونیستی با اتخاذ اقدامات یک‌جانبه تلاش می‌کند مذاکرات قاهره را با شکست مواجه سازد.
این در حالی است که یک مقام اسرائیلی به رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرد در صورت شکست مذاکرات، تل‌آویو آتش‌بس یک‌جانبه اعلام کرده و وضعیت غزه را در حالت سکوت در برابر سکوت قرار می‌دهد.
«اوزی لاندائو» وزیر توریسم رژیم صهیونیستی با انتقاد از عملکرد مقامات این رژیم در مذاکره با حماس اعلام کرد اسرائیل در حال تبدیل حماس به یک بازیگر بین‌المللی است و این حماس است که ما را مدیریت می‌کند.
روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از وزیر توریسم اسرائیل نوشت، تل‌آویو تلاش دارد به هر قیمتی به صلح دست یابد. در تمام جنگ‌های پیشین پس از دستیابی به یک آرامش با واکنشی تهاجمی‌تر از سوی حماس مواجه شده‌ایم ما در حال تبدیل حماس به یک بازیگر بین‌المللی هستیم.
شبکه خبری الاقصی نیز اعلام کرد نظامیان ارتش اسرائیل معتقدند آتش‌بس با حماس به نفع اسرائیل است چرا که گردان‌های قسام آنها را مانند اردک صید می‌کردند.
نظامیان اسرائیلی همچنین اظهار داشتند صید سربازان اسرائیلی برای رزمندگان مقاومت تبدیل به یک بازی و سرگرمی شده است.
سایر رویدادها
* شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام کرد شماری از جوانان اسرائیلی با انتقاد از عملیات نظامی اسرائیل در غزه از حضور و خدمت در ارتش سرباز می‌زنند.
* وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از حرکت قطارها در جنوب فلسطین اشغالی به دلیل احتمال از سرگیری حملات موشکی مجدد مقاومت جلوگیری کرد.
* مصر و نروژ  اعلام کردند به محض توافق بر سر آتش‌بس دائم کنفرانسی را برای مشارکت کشورهای مختلف جهان برای کمک به بازسازی غزه برگزار خواهند کرد.
* نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیلی منزل دو شهروند فلسطینی در الخلیل واقع در کرانه باختری را تخریب و 12 فلسطینی را بازداشت کردند.
* وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد با بیرون کشیدن اجساد چند شهید دیگر غزه از زیر آوارها و به شهادت رسیدن برخی از مجروحان تعداد شهدا به 2016 افزایش یافت.